[Evangelium] 2005-05-18

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 18., Sze, 05:10:01 CEST

   2005. május 18. - Szerda

   Egyszer János  apostol  ezekkel  a szavakkal  fordult  Jézushoz:  "Mester!
   Láttunk valakit, aki  a nevedben  ördögöt űzött  ki, de  nem tart  velünk.
   Megtiltottuk neki,  mert  nem  csatlakozott hozzánk."  Jézus  azonban  így
   válaszolt: "Ne tiltsátok  meg neki!  Aki az  én nevemben  csodát tesz,  az
   egyhamar nem fog szidalmazni engem. Aki nincsen ellenünk, az velünk van."

   Milyen nagy  a különbség  az  apostolok és  Jézus hozzáállása  között!  Az
   apostolok gondolkodás  nélkül megtiltják  a  Jézus nevében  csodákat  tevő
   embernek, hogy folytassa tevékenységét, mert nem akar velük tartani. Jézus
   viszont türelmet és engedékenységet tanúsít,  amikor azt mondja, hogy  nem
   kell megtiltani neki, mert abban bízik, hogy aki az ő nevében tesz jót, az
   biztosan nem szidalmazza.
   Mennyire különbözően tudunk megítélni  eseményeket! Ugyanarról a  dologról
   sok  esetben  az   egyik  ember  elítélően,   a  másik  pedig   elismerően
   nyilatkozik.  Ehhez  jön  még,  hogy  az  új  dolgokkal  szemben   sokszor
   tartózkodóak vagyunk,  mások  persze  nyitottak  az  újdonságok  iránt.  A
   helyzetet tovább bonyolítja, hogy bizonyos idő elteltével és a körülmények
   jobb  megismerésével  megváltozhat  a  véleményünk;  amit  korábban  jónak
   tartottunk azt  később elutasíthatjuk  és  fordítva. S  akkor még  nem  is
   beszéltünk arról,  hogy  a  dolgok sokszor  nem  engedik  megkülönböztetni
   magukat, nem  engedik, hogy  eldöntsük róluk,  hogy pozitív  vagy  negatív
   hatásúak hosszútávon, sőt,  sokszor ugyanaz a  külső hatás egyszer  építő,
   máskor romboló ránk nézve.
   A mai evangélium arra tanít minket, hogy gondolkodásunkat, hozzáállásunkat
   Jézus életszemlélete  felé közelítsük.  Az  ő szemével  nézzünk, és  az  ő
   lelkületével  közeledjünk   az   újdonságok  felé.   Ne   legyenek   rossz
   előítéleteink,  hanem  legyünk  bizalommal  mindenki  felé!  Ne  alkossunk
   elhamarkodott ítéletet, hanem  legyünk türelmesek! Gyümölcséről  ismerhető
   fel a  jó, illetve  a rossz  fa.  Imáinkban érjük  a Szentlelket,  hogy  Ő
   segítsen bennünk a jó és a rossz megkülönböztetésében, és indítson  minket
   mindenkor a jó választására. (his)

   Imádság:

   Emlékezzél meg, urunk, Egyházadról.
   Szabadítsd meg minden bajtól
   és tökéletesítsd a szeretetben.

   Gyűjtsd össze a szél minden irányából,
   és vezesd megszentelve országodba,
   amelyet számára készítettél.

   Mert tiéd a hatalom és a dicsőség
   mindörökké.
   Ámen.

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság ismeretére.
   Tekints a  sok  aratnivalóra,  mindazokra,  akik  szomjazzák  evangéliumod
   tanítását, és küldj munkásokat  aratásodba, hogy minden emberhez  eljusson
   az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.