[Evangelium] 2005-05-17

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 17., K, 05:10:02 CEST

   2005. május 17. - Kedd

   Abban az időben Jézus és tanítványai átmentek Galileán. Jézus azonban  nem
   akarta, hogy valaki megtudja ezt, mert a tanítványait készült oktatni. Ezt
   mondta nekik: "Az Emberfiát  az emberek kezére  adják, megölik, de  miután
   megölték, harmadnapra feltámad."  Ők nem  értették ezeket  a szavakat,  de
   féltek megkérdezni  Jézust. Ezután  Kafarnaumba értek.  Amikor már  otthon
   voltak,  Jézus   megkérdezte  tőlük:   "Miről  vitatkoztatok   az   úton?"
   Tanítványai azonban hallgattak, mert az úton egymás közt arról tanakodtak,
   hogy ki a nagyobb közülük. Akkor  Jézus leült, odahívta a tizenkettőt,  és
   így szólt: "Ha valaki első akar  lenni, legyen mindenki között az  utolsó,
   és mindenkinek  a szolgája."  Aztán  odahívott egy  kisgyermeket,  közéjük
   állította, majd  magához ölelte,  és ezt  mondta nekik:  "Aki befogad  egy
   ilyen gyermeket az én nevemben, engem  fogad be. Aki pedig engem  befogad,
   nem engem fogad be, hanem azt, aki küldött engem."

   Nem kel csodálkoznunk azon, hogy Jézus  rosszallását váltja ki az, hogy  a
   tanítványok arról vitatkoztak egymással, hogy ki a nagyobb közülük.  Ebben
   a vitában ugyanis csak emberi és evilági szempontok szerepelhettek. De  az
   is igaz, hogy ezek az egymáshoz hasonlítgatások nem szolgálják az  emberek
   végső és legfőbb célját, az üdvösség elnyerését, sőt, akadályoznak abban.
   Milyen gyerekes  az  apostolok  viselkedése!  Az  óvodások  szoktak  arról
   vitatkozni, hogy  melyikük  apukájának van  nagyobb  autója vagy  háza,  s
   nagycsoportosok szokása  azzal dicsekedni,  hogy az  ő anyukájuknak  újabb
   mobilja van, mint  az óvó  néninek. A  versengés szelleme  az élet  szinte
   minden területét áthatja.  Mondhatom azt  is, hogy  megmérgezi, hiszen  az
   egyéni érvényesülés, az  előbbre jutás  és a  karrier hajhászása  háttérbe
   szorítja az  igazi  emberi  értékeket és  tönkreteszi  a  személyek  közti
   kapcsolatokat.
   Jézusnak nem  teszik  az  ilyenfajta  versengés,  s  egy  gyermeket  állít
   példaképként a  tanítványok elé  és  elénk. Mit  akar ezzel  mondani?  Nem
   gyerekes viselkedést,  hanem gyermeki  lelkületet és  a versengés  helyett
   szolgálatot vár tőlünk. Embertársaink alázatos szolgálata helyet  biztosít
   számunkra a mennyországban, ahol már nem  lesz sem első, sem utolsó  hely,
   hanem annak  fogunk örvendezni,  hogy ott  lehetünk és  az Atya  közelében
   örökké tart boldogságunk. (his)

   Imádság:

   Jézusnak mindenekfölött való szeretete
   Boldog, aki érti, mi az, Jézust szeretni és magát Jézusért figyelemre  sem
   méltatni. Minden  teremtményt,  melyben  kedved telik,  Jézusért  el  kell
   hagynod; mert Jézus azt akarja, hogy egyedül őt szeressük minden fölött. A
   teremtmény  szeretete  csalárd  és  állhatatlan;  Jézus  szeretete  hű  és
   állhatatos. Aki  teremtményhez  ragaszkodik,  elmúlik  a  mulandóval;  aki
   Jézushoz ragaszkodik, örökké  szilárdan áll.  Szeresd Jézust  és tarts  ki
   barátságában, aki ha az egész világ elhagy  is, téged el nem hagy, és  nem
   engedi, hogy végleg elvessz.
   Kempis Tamás

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság ismeretére.
   Tekints a  sok  aratnivalóra,  mindazokra,  akik  szomjazzák  evangéliumod
   tanítását, és küldj munkásokat  aratásodba, hogy minden emberhez  eljusson
   az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.

   Kedves Listatagok!
   A pünkösdi  hétvége után  kezd  szépen indulni  az e-vangelizáció  és  már
   látszik az eredménye. Köszönöm mindenki apostoli munkáját, s bízom  benne,
   hogy sok  örömötök van  a  magvetés munkájában.  Ne  fáradjatok el,  s  ne
   feledkezzetek el az  evangelizáció lelki  előkészületéről, az  imádságról!
   Remélem, hogy a Szentlélektől jövő  lelkesedés továbbra is megmarad,  mert
   az evangélum hirdetését és az arról való tanúságtételt soha nem hagyhatjuk
   abba. Ma vagy holnap már kétezren leszünk. Igéretemnek megfelelően a 2000.
   feliratkozónak, és annak, aki őneki a Napi Evangéliumot ajánlja, ajéndékba
   elküldöm a Világ legszebb imái könyvet.

   Jó  hír,   hogy  a   Pünkösdtől  új   formában  megjelenő   Magyar   Kurír
   (www.magyarkurir.hu) naponta megjeleníti a Napi Evangéliumot a  Gondolatok
   rovatában.

   Egyházközségi értesítők  vagy  más egyházi  újságok  szerkesztőinek,  akik
   kiadványukban szeretnének egy rövid  írást megjelentetni a Napi  Evangélum
   listáról,  kérésre  e-mailben  tudok   szöveget  illetve  képet   küldeni.
   (his at vipmail.hu)

   Honlapkészítők figyelmébe  ajánlom, hogy  lehetőség van  arra, hogy  saját
   honlapjukon belül naponta frissülő tartalommal megjelenjen az e-vangélium,
   az elmélkedés és az imádság. Csak  egyszer igényel munkát, a többit  utána
   már a számítógépek  elvégzik. Ez olyan  formában történik, ahogyan  Magyar
   Kurír, illetve hamarosan a www.liturgia.hu honlap számára is "kölcsönadom"
   a  tartalmat.  Az  ilyen  igényt   szintén  e-mailben  kérem  jelezni,   s
   megbeszéljük a tennivalókat.

   Olvassátok, éljétek és hirdessétek az Evangéliumot!
   Az új feliratkozókat külön is köszöntöm a listán.
   Szeretettel: István atya