[Evangelium] 2005-05-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 15., V, 05:10:03 CEST

   2005. május 15. - Pünkösdvasárnap

   Amikor a hét első napján (Húsvétvasárnap) beesteledett, Jézus megjelent  a
   tanítványoknak ott, ahol együtt voltak, pedig a zsidóktól való félelmükben
   zárva tartották  az  ajtót.  Belépett és  így  szólt  hozzájuk:  "Békesség
   nektek!" Miután ezt mondta, megmutatta nekik a kezét és az oldalát. Az  Úr
   láttára öröm töltötte  el a tanítványokat.  Jézus megismételte:  "Békesség
   nektek! Amint engem küldött az Atya, úgy küldelek én is titeket." E szavak
   után rájuk  lehelt,  és így  folytatta:  "Vegyétek a  Szentlelket!  Akinek
   megbocsátjátok bűneit, az bocsánatot nyer,  s akinek nem bocsátjátok  meg,
   az nem nyer bocsánatot."

   A Krisztus húsvétját követő 50.  napon az Egyház a Szentlélek  eljövetelét
   ünnepli.  Arra  az  eseményre  emlékezünk  ma,  amikor  az  Úr  ígéretének
   megfelelően  és  annak   beteljesedéseként  a   harmadik  isteni   személy
   eltöltötte az apostolokat. Az Apostolok Cselekedetei beszámol arról,  hogy
   Mátyás megválasztását  követően  az  apostoli  testület  12  tagja  együtt
   imádkozott, amikor  nagy  szélzúgás  támadt  az  égből,  majd  lángnyelvek
   alakjában mindegyikükre leereszkedett a Szentlélek, aki erővel töltötte el
   és arra indította őket, hogy  hirdessék az evangéliumot (ApCsel 2,1-4).  A
   korábban félelmükben bezárkózó  apostolok elindulnak és  az emberek  előtt
   nyilvánosan tanúságot tesznek  Krisztus feltámadásába  vetett hitükről.  A
   Lélek  közreműködésének  köszönhetően  az  ünnepre  Jeruzsálembe   érkező,
   különböző nyelveken  beszélő emberek  valamennyien megértik  az  apostolok
   igehirdetését  (ApCsel  2,8-9).  Szent  Péter  beszédének  hatására  aznap
   mintegy háromezer ember tért meg (ApCsel 2, 41). Az apostoli  igehirdetést
   a  későbbiekben  többször  is  megerősíti  a  Szentlélek  működése.  (his)
   [1]Folytatás

   Imádság:

   Jöjj, Szentlélek Istenünk, add a mennyből érzenünk fényességed sugarát!
   Jöjj, szegények Atyja, te, bőkezűség Istene, lelkünk fényed hassa át!
   Édességes vigaszunk, drága vendég, szomjazunk, édes lélekújulás.
   Fáradottnak könnyülés, tikkadónak enyhülés, sírónak vigasztalás.
   Boldogságos tiszta  fény, szállj  meg  szívünk rejtekén,  híveidnek  napja
   légy!
   Ihleted, ha fényt nem ad, emberszívben ellohad minden élő, minden ép.
   Mosd meg, ami szennyezett, aszúságra hints vizet, orvosold a sebhelyet!
   Simogasd a darabost, fölmelengesd a fagyost, útra vidd, ki tévelyeg!
   Add, vegyék el híveid, kik hitük beléd vetik, hétszeres kegyelmedet!
   Jámbornak jutalmazást, engedj boldog kimúlást mindörökké mennyeket!

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság ismeretére.
   Tekints a  sok  aratnivalóra,  mindazokra,  akik  szomjazzák  evangéliumod
   tanítását, és küldj munkásokat  aratásodba, hogy minden emberhez  eljusson
   az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.