[Evangelium] 2005-05-13

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 13., P, 05:10:01 CEST

   2005. május 13. - Péntek

   Amikor (feltámadása után egy alkalommal) Jézus megjelent tanítványainak és
   velük étkezett,  megkérdezte Simon  Pétertől:  "Simon, János  fia,  jobban
   szeretsz-e engem, mint ezek?" Péter így szólt: "Igen, Uram, te tudod, hogy
   szeretlek." Erre Jézus azt mondta neki: "Legeltesd bárányaimat!"
   Aztán újra megkérdezte tőle: "Simon, János fia, szeretsz te engem?" Ő  azt
   felelte: "Igen,  Uram,  tudod,  hogy szeretlek!"  Erre  azt  mondta  neki:
   "Legeltesd juhaimat!"
   Majd harmadszor is megkérdezte tőle:  "Simon, János fia, szeretsz  engem?"
   Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: "Szeretsz engem?", és
   ezt válaszolta: "Uram, te  mindent tudsz, azt  is tudod, hogy  szeretlek!"
   Jézus pedig ismét ezt mondta: "Legeltesd juhaimat! Bizony, bizony,  mondom
   neked: Amikor még fiatal  voltál, felövezted magad,  és oda mentél,  ahová
   akartál. De  ha megöregszel,  kiterjeszted  karjaidat. Más  fog  felövezni
   téged, és  oda visz,  ahova nem  akarod." Azt  jelezte e  szavakkal,  hogy
   (Péter)  milyen  halállal  dicsőíti  majd   meg  az  Istent.  Azután   még
   hozzátette: "Kövess engem!"

   Miután Péter  apostol  megvallja szeretetét  Jézus  iránt, az  Úr  rábízza
   egyházát és követésére  szólítja fel.  Jézus nem elégszik  meg a  szeretet
   szóbeli  megvallásával,  hanem  annak  gyakorlati  megvalósítását,  az   ő
   követését  is  megkívánja  Pétertől.  Aki  ugyanis  teljes  szívével   tud
   ragaszkodni Krisztushoz és aki őt szereti, az feladatot és küldetést  kap.
   Mindez nem csak Péterre, hanem ránk is vonatkozik.
   Ne féljünk  megvallani Krisztus  iránti szeretetünket!  Ne féljünk  teljes
   szívvel őt szeretni! Ne féljünk követésétől! Ne féljünk attól, hogy milyen
   küldetést fog  ránk bízni!  Szavunkkal,  tetteinkkel és  egész  életünkkel
   tegyünk tanúságot  a  világban  a  szeretetről,  soha  nem  feledve,  hogy
   Krisztus előbb szeretett minket és  mindig jobban szeret bennünket,  amint
   amennyire mi vagyunk  képesek szeretni  őt. Így lesz  egész életünk  Isten
   dicsőítése és tanúságtétel az isteni irgalomról. Isten szeretete jelen van
   a világban. Bennünk és általunk. (his)

   Imádság:

   Irgalmasságnak Atyja, ki a Szentlélek által
   és szent igéddel kisded nyájadat
   összegyűjtötted, és széles e világon
   elterjesztvén, annyi tévelygés,
   üldözés, háborúság között
   e mai napig megtartottad, igazgattad,
   vezérletted, igaz tanítók által legeltetted
   és a pokol kapui ellen
   győzelmessé tetted:
   adjad szent nevedért,
   hogy a Te hajódat a háborgó
   tengeri habok el ne nyomják
   és el ne merítsék;
   add meg segítségedet,
   hogy a Te épületedet amaz
   igaz fundamentumon,
   az erős sziklán épen megmaradjon;
   őrizz minket, Uram, szárnyad alatt,
   hogy az igazságban
   mindvégig tökéletesen megmaradván
   egy szívvel, egy lélekkel
   dicsérhessük szent Felségedet.
   Ámen.

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság ismeretére.
   Tekints a  sok  aratnivalóra,  mindazokra,  akik  szomjazzák  evangéliumod
   tanítását, és küldj munkásokat  aratásodba, hogy minden emberhez  eljusson
   az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.

   Kedves listatagok!
   Hasonlóan,  mint  az  1000.   feliratkozónál  korábban  tettem,  most   is
   felajánlom, hogy a  Napi Evangélium 2000.  feliratkozójának és annak,  aki
   neki a listát ajánlja elküldöm ajándékként a Világ legszebb imái könyv 1-1
   példányát.  Előreláthatólag   a   Pünkösd   utáni   hétfőn   vagy   kedden
   köszönthetjük lelki közösségünk 2000. tagját.
   Egy igazán lelkesítő pünkösdi hétvégét kívánok mindenkinek! Köszönöm, hogy
   hirdetitek az evangéliumot,  s remélem,  hogy a magvetés  során sok  lelki
   örömben van részetek.
   Szeretettel: István atya