[Evangelium] 2005-05-12

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 12., Cs, 05:10:01 CEST

   2005. május 12. - Csütörtök

   Abban a időben Jézus az égre emelte szemét és így imádkozott: Szent Atyám,
   nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni
   fognak bennem. Egyek legyenek mindnyájan! Amint te, Atyám, bennem vagy  és
   én tebenned, úgy legyenek ők is  mibennünk, és így elhiggye a világ,  hogy
   te küldtél engem.  Megosztottam velük a  dicsőséget, amelyet nekem  adtál,
   hogy egyek legyenek, amint mi egyek vagyunk: én őbennük, te énbennem, hogy
   így ők is  teljesen egyek legyenek,  s megtudja a  világ, hogy te  küldtél
   engem, és szereted őket,  amint engem szerettél.  Atyám! Azt akarom,  hogy
   akiket  nekem  adtál,  ott  legyenek  velem,  ahol  én  vagyok  s   lássák
   dicsőségemet, amelyet  nekem  adtál, mivel  már  a világ  teremtése  előtt
   szerettél engem. Én igaz Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek,  s
   ők is megismerték, hogy te küldtél engem. Megismertettem velük nevedet, és
   ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz,  bennük
   legyen, és én is őbennük legyek.

   Az előző  rész folytatásaként,  amikor Jézus  közvetlen tanítványaiért  és
   apostolaiért imádkozott, ma azokért  könyörög, akik a tanítványok  szavára
   hinni fognak  benne. Mindazokért  imádkozik  tehát, akikhez  a  történelem
   folyamán az igehirdetés  emberi közreműködésével eljut  tanítása. Ebben  a
   jézusi imában mi is benne vagyunk,  akikhez a III. évezred elején eljut  a
   tanítás.
   Első, és talán legfontosabb kérése azért szól, hogy a keresztények  minden
   korban egyek legyenek, azaz egy közösségbe, az Egyházba tartozzanak. Mivel
   emberi gyengeségből a látható Egyház egysége a múltban sajnos többször  is
   megsérült, és mivel ez Jézus elsődleges kérése, kötelességünk, hogy mi  is
   rendszeresen imádkozzunk az egységért,  és lehetőségeink szerint  segítsük
   annak megvalósulását. S  ha a  hitbeli egység  hiánya jelenleg  még el  is
   választja a  különböző  felekezetű keresztényeket  egymástól,  a  szeretet
   egysége kössön össze bennünket már most!
   Ezután Jézus azért  imádkozik, hogy követői  mindig vele legyenek,  lássák
   dicsőségét és  ne  szakadjanak  el  tőle, hiszen  az  egység  csak  őbenne
   valósulhat meg.  Végül, kéréseinek  összefoglalásaként azért  könyörög  az
   Atyához, hogy szeretete  mindig bennünk legyen.  Imádkozzunk mi is  azért,
   hogy megmaradjunk Jézus szeretetében és az általa kívánt egységben! (his)

   Imádság:

   Óh Uram, te  imádkoztál tanítványaidért,  hogy mind az  idők végéig  egyek
   legyenek, amint te egy vagy  az Atyával és az  Atya veled. Nézz le,  Uram,
   részvéttel arra  a sok  szakadásra, mely  azok között  éktelenkedik,  akik
   tiednek vallják magukat, és vezesd haza őket abba a közösségbe, amelyet te
   alapítottál kezdetben: szent, katolikus,  apostoli Egyházadba. Hogy  amint
   az égben egy  a szentek egysége,  idelenn is csak  egy legyen,  szentséges
   neved megvallásában és dicséretében. Ámen.
   Newman bíboros

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság ismeretére.
   Tekints a  sok  aratnivalóra,  mindazokra,  akik  szomjazzák  evangéliumod
   tanítását, és küldj munkásokat  aratásodba, hogy minden emberhez  eljusson
   az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.