[Evangelium] 2005-05-10

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 10., K, 05:10:01 CEST

   2005. május 10. - Kedd

   Jézus az utolsó  vacsorán tekintetét  az égre emelte,  és így  imádkozott:
   "Atyám, eljött az óra.  Dicsőítsd meg Fiadat,  hogy Fiad is  megdicsőítsen
   téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek,  akit
   neki adtál, örök életet adjon. Az  örök élet pedig az, hogy  megismerjenek
   téged, az  egy  igaz Istent,  és  Jézus  Krisztust, akit  te  küldtél.  Én
   megdicsőítettelek  téged  a  földön.  A  feladatot,  amelyet  rám  bíztál,
   teljesítettem. Atyám,  most te  dicsőíts meg  engem azzal  a  dicsőséggel,
   amelyben részem volt  nálad a világ  teremtése előtt!  Kinyilatkoztattalak
   téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. Tieid voltak, és nekem
   adtad őket. Tanításodat megtartották. Most  már tudják, hogy minden,  amit
   nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők
   pedig elfogadták: megismerték az igazságot,  hogy tőled jöttem, és  hittel
   elfogadták, hogy  te  küldtél  engem.  Értük  könyörgök.  Nem  a  világért
   könyörgök, hanem  értük,  akiket nekem  adtál.  Tieid ők-  hiszen  a  tied
   mindaz,  ami  az  enyém,  és  minden  az  enyém,  ami  a  tiéd  -,  és  én
   megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább  itt e világban, ők azonban  a
   világban maradnak. Én most hozzád megyek."
   Jn 17,1-11a

   Elmélkedés:

   Az örök  élet az,  hogy megismerjük  az  egy, igaz  Istent -  olvastuk  az
   evangéliumban. Ezt az örök életet egyedül  Jézus adhatja meg nekünk, és  ő
   ismerteti meg  velünk  Istent.  Úgy  tűnik  azonban,  hogy  az  örök  élet
   elnyerése nem magától értetődő minden  ember számára, hiszen a  megismert,
   hiszen a megismert igazságot el is lehet utasítani. Mit tegyünk hát,  hogy
   elnyerjük az örök életet  - kérdezhetjük, miként egykor  a gazdag ifjú  is
   kérdezte.
   A mai evangélium a következő választ adja kérdésünkre: egyrészt hittel  el
   kell fogadni a  megismert igazságot,  másrészt meg  kell tartani  Krisztus
   tanítását. Az örök élet elnyerésének  tehát van egy elméleti (értelmi)  és
   egy gyakorlati  (az  életben magvalósítandó)  eleme.  Ha valóban  az  örök
   életre  akarunk  jutni,  akkor   az  igazság  keresését,  elfogadását   és
   megtartását  ne  csupán  hasznos   tanácsnak  tekintsük,  hanem   erkölcsi
   kötelességüknek, s ehhez  jön még,  hogy mindezt úgy  tegyük, hogy  közben
   megőrizzük a közösséget  Krisztus egyházával.  Miután pedig  teljesítettük
   ezt a  kötelességünket,  akkor  azért  kell  fáradoznunk,  hogy  mások  is
   megismerjék Jézus  igazságát, és  szabadon, minden  kényszertől  mentesen,
   hittel elfogadhassák azt. Ez az igazság vezet bennünket el az örök életre.
   (his)

   Imádság:

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság ismeretére.
   Tekints a  sok  aratnivalóra,  mindazokra,  akik  szomjazzák  evangéliumod
   tanítását, és küldj munkásokat  aratásodba, hogy minden emberhez  eljusson
   az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.

   Kedves evangéliumos listatagok!  Mivel az  első Pünkösdkor  kapták meg  az
   apostolok a Szentlélek ajándékát, amelynek segítségével elkezdték hirdetni
   az evangéliumot, az idei Pünkösd jó alkalom lehet számunkra, hogy ne  csak
   naponta olvassuk, hanem eltelve Isten  Lelkével bátran hirdessük is  Jézus
   örömhírét.  Krisztus  akarata  az  volt,  hogy  tanítása  eljusson  minden
   emberhez. Ennek  megvalósulásához  mi  is  hozzá  tudunk  járulni,  mi  is
   lehetünk tanítását hirdető apostolok.
   Én csupán annyit  kérek, hogy aki  úgy gondolja, hogy  ezekben a  napokban
   ismerőseinek  ajánlja  listánkat,  előtte  mondja  el  a  fenti  imát   az
   evangélium terjedéséért. Én  is és  ti is hiába  erőlködnénk imádság  vagy
   Isten segítsége nélkül. Neki ajánlom szolgálatomat, s neki ajánlom a lista
   sorsát is. Ha Ő akarja, majd támaszt nyitott szíveket és lelkeket szavának
   meghallgatására és befogadására. Nem reklámozást kérek tőletek, hogy minél
   több ember feliratkozzon, hanem azt,  hogy próbáljátok ki egyszer,  milyen
   is hirdetni az evangéliumot. Tapasztaljátok  meg, hogy még ha mindent  meg
   is teszünk, ami tőlünk telik,  akkor is minden Istentől függ.  Próbáljátok
   ki a magvetést! Lássátok ti is, hogy jószándékunk ellenére sok mag  hullik
   a bogáncsok közé vagy a köves talajra, s emiatt soha nem fog kikelni. A jó
   földbe hullott mag növekedését  pedig Isten adja, s  lehet, hogy a  termés
   betakarítása már  nem a  mi dolgunk  lesz, hanem  az utánunk  következőkre
   marad. A  mi feladatunk  most csak  a magvetés.  Ehhez segítsen  minket  a
   pünkösdi Szentlélek!
   Köszönöm az apostoli munkát és imáitokat!
   Szeretettel: István atya