[Evangelium] 2005-05-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 9., H, 05:10:02 CEST

   2005. május 9. - Hétfő

   Amikor  az  utolsó  vacsorán  Jézus  elmondta  búcsúbeszédét,  tanítványai
   megjegyezték: "Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most  elismerjük,
   hogy mindent tudsz, és nincs szükség  rá, hogy valaki is kérdezzen.  Ezért
   hisszük, hogy Istentől jöttél." Jézus így felelt: "Most hisztek? Eljön  az
   óra - már el is jött -, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem
   magamra hagytok. De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt
   azért mondtam  nektek,  hogy  békességet  találjatok  bennem.  A  világban
   üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot."

   Eljön az  óra, amikor  szétszéledtek, és  engem magamra  hagytok -  mondja
   Jézus az utolsó vacsorán tanítványainak.  Vajon hogyan érintene, ha  nekem
   mondaná ugyanezt? Megsértődnék és tiltakoznék talán? S egyébként is: miért
   mondja ezt? Nem a bizalmatlanság szól Jézusból, hanem tudja, hogy mennyire
   esendőek vagyunk, s mihelyst nem  érezzük közvetlen közelségét, hamar  más
   utakra térünk. Tudja, hogy amennyire könnyen tudunk lelkesedni  valakiért,
   ugyanolyan könnyen  szembe is  fordulunk  vele. S  tudja  azt is,  hogy  a
   megpróbáltatások idején derül csak ki igazán, hogy ki mennyire állhatatos.
   Be kell látnunk, hogy gyengék és esendőek vagyunk. Ha mi elhagyjuk Jézust,
   ő akkor sincs egyedül,  mert az Atya mindig  vele van. Mi viszont  egyedül
   maradunk, ha elhagyjuk  őt. Mit  kezdenénk segítsége  és kegyelme  nélkül?
   Hová vezetne életünk? Hová mennénk  Jézus nélkül? Könnyen legyőzne  minket
   rosszra hajló emberi természetünk vagy a világ számtalan csábítása. Kérjük
   imádságainkban az  állhatatosság és  a hűség  kegyelmét, hogy  soha el  ne
   hagyjuk Urunkat, aki utunk az Atyához. (his)

   Imádság:

   Téged, Istenanya, meghat a világnak
   és a léleknek oly sok nyomorúsága;
   apának, anyának, házastársaknak
   testvéreknek és az ártatlan
   gyermekeknek sok gondja.

   Irgalmasság Anyja, eszközöld ki
   Istentől számunkra a békét!
   eszközöld ki mindenekelőtt
   azokat a kegyelmeket,
   amelyek egy pillanat alatt át
   tudják változtatni a lelkeket!

   Kedves evangéliumos listatagok!
   Köszönöm észrevételeiteket és javaslataitokat, valamint az imákat,  amiket
   küldtetek. Mindenkinek igyekeztem személyesen válaszolni. Most a  többeket
   vagy mindenkit érintő dolgokkal kapcsolatban írok néhány sort.
   1. A listatagsággal  mindenki napi  1 e-mailt  kap, azaz  reggelente 1  db
   levélben küldöm el a "lelki csomagot". A listatagok nem küldhetnek levelet
   egymásnak, mert  ha csak  minden századik  embernek jutna  eszébe  levelet
   küldeni a  többieknek,  akkor  az hetente  120-130  levelet  jelentene,  s
   szerintem ennek nem  örülne senki.  Ez így is  marad, mert  már túl  sokan
   vagyunk ahhoz, hogy mindenki mindenkinek küldhessen e-mailt.
   2. Papok jelezték, hogy a napi szentmisében mondott prédikációhoz  hasznos
   segítség volna számukra, ha egy nappal korábban megkapnák az  elmélkedést.
   Ennek technikai megoldásán dolgozunk, majd jelzem, ha kész vagyunk.
   3. A legtöbben azt  kérdezték, hogy lehetne-e  tartani egy, az  adventihez
   hasonló evangelizációt,  amely  során  népszerűsítjük  a  Napi  Evangélium
   listát, s  sokan az  időszerűség miatt  a közeledő  Pünkösdöt  javasolták.
   Erről természetesen lehet szó, s valóban jó volna, ha évente 2  alkalommal
   (pl. Pünkösdkor és Advent idején) tartanánk ilyet. Holnapra összeszedem  a
   gondolataimat azzal kapcsolatban,  hogyan is tudnánk  erre felkészülni,  s
   mit kellene  tenni,  s  ugyanezen  a helyen  megírom.  Előre  is  köszönöm
   mindenkinek a segítséget és a közreműködést!
   Szeretettel: István atya