[Evangelium] 2005-05-08

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 8., V, 05:10:03 CEST

   2005. május 8. - Urunk mennybemenetele

   Abban az időben: A tizenegy tanítvány elment Galileába, fel arra a hegyre,
   ahova Jézus  rendelte  őket.  Amikor meglátták  őt,  leborultak  előtte  a
   földre. Egyesek azonban még mindig kételkedtek. Jézus odament hozzájuk, és
   ezt mondta nekik:  "Én kaptam  meg minden hatalmat  az égen  és a  földön.
   Ezért  most  menjetek  el,  és  tegyetek  tanítványommá  minden  nemzetet!
   Kereszteljétek meg őket az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében! Tanítsátok
   meg őket  mindannak megtartására,  amit parancsoltam  nektek! És  íme,  én
   veletek vagyok mindennap a világ végéig!"

   Negyven nappal  a feltámadás  után Jézus  mennybemenetelét ünnepeljük.  Az
   Apostolok Cselekedetei szentírási könyv elején a következőket olvashatjuk:
   "Szenvedése után  Jézus  sokféleképpen bebizonyította,  hogy  él:  negyven
   napon át ismételten megjelent nekik", (ApCsel 1,3) egészen addig a  napig,
   amíg felvétetett a mennybe. A mennybemenetel azt jelenti, hogy a feltámadt
   Jézus nem  találkozik  többet  a  földön  apostolaival  és  tanítványaival
   személyes, hanem visszatér Atyjához a mennybe. (his) [1]Folytatás

   Imádság:

   Jöjj Szentlélek, jöjj imádság Lelke,
   taníts meg szívem mélyéből imádni az Urat,
   legyőzve a földi dolgok szórakoztató varázsát,
   segíts, hogy minden figyelmem
   az egyetlené legyen!

   Jöjj Szentlélek, jöjj Szeretet Lelke,
   gyújtsd lángra a szívemet egészen
   az Isten- és emberszeretet tüzével.

   Jöjj Szentlélek, jöjj Ige Lelke,
   taníts meg az Írás titkait megértenem,
   hogy mint lángoszlopok
   a pusztai vándorlásban,
   Isten üzenetei vezessenek
   ezer veszélyen át
   az örök Kánaánba. Ámen
   Katona István: Jöjj, Szentlélek (részletek)