[Evangelium] 2005-05-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 7., Szo, 05:10:01 CEST

   2005. május 7. - Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így szólt  tanítványaihoz: Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Bármit  kértek majd  az én  nevemben az  Atyától, megadja  nektek.
   Mindeddig semmit sem kértetek  az én nevemben.  Kérjetek, és kaptok,  hogy
   örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
   amikor már nem  hasonlatokban szólok, hanem  nyíltan beszélek az  Atyáról.
   Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
   kérem értetek  az  Atyát. Hiszen  az  Atya  szeret titeket,  mivel  ti  is
   szerettetek engem,  és  hittétek, hogy  az  Istentől jöttem.  Eljöttem  az
   Atyától és a világba  jöttem. Most elhagyom a  világot, és visszatérek  az
   Atyához.
   Jn 16,23b-28

   Elmélkedés:

   Kérjetek, és  kaptok  - szól  Jézus  mai bátorítása  felénk.  Az  embernek
   elsősorban az imádságban  kell Istent  és az Ő  Országát keresnie.  Amikor
   Jézus arra buzdít  minket, hogy bátran  forduljunk Istenhez  kéréseinkkel,
   mert meghallgat minket,  akkor ezt az  imádkozásra érti. Amikor  lelkünket
   felemelve imára  nyitjuk ajkunkat,  mindig Istent  keressük. Tudjuk,  hogy
   bármikor bizalommal  közeledhetünk hozzá,  mert nem  zárkózik el  előlünk,
   hanem jóságosan elénk siet. Tudja,  hogy mire van szükségünk, mielőtt  még
   bármit is  megfogalmazunk,  mégis  azt szeretné,  hogy  elinduljunk  felé,
   megszólítsuk őt  és rátaláljunk  az imádságban.  Kéréseinket mindig  Jézus
   nevében intézzük hozzá!
   A kéréshez persze alázat  kell. Be kell  ismernünk, hogy magunktól  semmit
   sem tehetünk, és  Isten segítsége nélkül  nem sokra vihetjük.  Kérésünkkel
   elismerjük, hogy rászorulunk  kegyelmére, és nincs  meg mindenünk. Csak  a
   gőgös ember gondolhatja, hogy mindene megvan és nincs szüksége az Istenre.
   Legyünk   tehát   alázatosak   és   kicsinységünk   tudatában   forduljunk
   Istenünkhöz, hogy Krisztus és az ő szeretete legyen nagy bennünk. (his)

   Imádság:

   Boldogságos Szűz Mária, Isten anyja:  segíts, hogy mindig gyermeki  szívem
   legyen: tiszta és finom, mint a forrás!
   Segíts, hogy egyszerű szívem legyen, melyet sohase borít el a keserűség!
   Segíts, hogy  erős szívem  legyen: tudjak  áldozatot hozni,  - és  gyengéd
   szívem legyen, mely együtt tud érezni másokkal!
   Adj hálás szívet, mely örülni tud annak, amit kapott, és adj nemes szívet,
   mely senkivel szemben sem hordoz keserűséget!
   Segíts, hogy szelíd és alázatos szívű legyek: tudjak szeretni  önzetlenül,
   és boldog legyek, ha adhatok!
   Adj kitartó, bátor szívet: hogy soha ne ismerjek lanyhulást.