[Evangelium] 2005-05-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 3., K, 05:10:02 CEST

   2005. május 3. - Szent Fülöp és Szent Jakab apostolok

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Én  vagyok az  út,  az
   igazság és  az élet.  Senki sem  juthat el  az Atyához,  csak általam.  Ha
   ismernétek engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek  őt,
   és látjátok." Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és  ez
   elég nekünk." Jézus így  válaszolt: "Már olyan  régóta veletek vagyok,  és
   nem ismersz engem,  Fülöp? Aki  engem lát, az  látja az  Atyát is.  Hogyan
   mondhatod hát: Mutasd meg  nekünk az Atyát? Nem  hiszed talán, hogy én  az
   Atyában vagyok,  és  az  Atya énbennem?  A  szavakat,  amelyeket  hozzátok
   intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki bennem
   van. Higgyétek el,  hogy én  az Atyában vagyok,  és az  Atya énbennem!  Ha
   másért nem,  legalább  a  tetteimért  higgyétek!  Bizony,  bizony,  mondom
   nektek:  Aki  hisz  bennem,  ugyanazokat  a  tetteket  fogja   végbevinni,
   amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet azoknál, mert én  az
   Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az Atyától, megteszem  nektek,
   hogy az  Atya megdicsőüljön  a Fiúban,  Ha pedig  tőlem kértek  valamit  a
   nevemben, azt is teljesítem."

   Szent János evangéliumának 12.  fejezetében arról olvashatunk, hogy  görög
   zarándokok érkeznek Jeruzsálembe,  akik ezzel a  kéréssel fordulnak  Fülöp
   apostolhoz: "Látni szeretnénk  Jézust" (Jn  12,21). Ma pedig  azt a  részt
   olvastuk, amikor maga Fülöp fordul Jézushoz egy hasonló kéréssel:  "Mutasd
   meg nekünk az Atyát!" (Jn 14,8).
   A görögök bizonyára csak nagyon  keveset hallottak Jézusról, s  valószínű,
   hogy inkább Jézus csodáinak vagy  más különleges tetteinek híre  juthatott
   el hozzájuk, és nem a tanítása. Isten megismerésének első lépése az,  hogy
   Jézushoz fordulunk,  megismerkedünk  személyével és  életével,  hallgatjuk
   tanítását, olvassuk örömhírét. Ezt  a tanítás hallgatva második  lépésként
   észrevesszük, hogy a  mennyei Atyáról  és Isten  Országáról szól  hozzánk.
   Jézusnak  ugyanis  az  a  küldetése,  hogy  megismertesse  a  világban  az
   emberekkel.  Amikor  már  megismerkedtünk  vele,  amikor  már  tanítványai
   vagyunk, akkor Fülöphöz hasonlóan, már mi is az Atyára leszünk kíváncsiak,
   és őt  szeretnénk látni.  Keressük Jézust,  mert csak  ő tudja  megmutatni
   nekünk a mennyei Atyát. Krisztus  szenvedő arcán keresztül mutatkozik  meg
   számunkra az Atya irántunk való  végtelen szeretete. A feltámadt  Krisztus
   arcán keresztül az Atya irgalmas arca tekint ránk. (his)

   Imádság:

   Uram, add  nekem, hogy  lelki nyugalommal  fogadjam mindazt,  amit a  most
   kezdődő nap hoz a számomra. Add, hogy teljesen rá tudjam bízni magam szent
   akaratodra. A nap minden órájában,  és mindenben Te irányíts és  gyámolíts
   engem. Bármilyen  hírt  kapnék  is  a nap  folyamán,  taníts  meg  nyugodt
   lélekkel és azzal a szilárd meggyőződéssel fogadni azt, hogy mindenben ott
   van a  Te  szent  akaratod. Minden  szavamban  és  cselekedetemben  vezesd
   gondolataimat és  érzéseimet. Bármilyen  előre nem  látható eseményben  ne
   hagyd elfelejtenem, hogy minden  Tőled száll alá.  Taníts meg őszintén  és
   bölcsen  bánni  családom  minden  egyes  tagjával,  hogy  senkit  fel   ne
   zaklassak, senkit meg  ne szomorítsak. Uram,  adj erőt ahhoz,  hogy a  nap
   minden  fáradalmát  és  rám  váró  minden  eseményét  el  tudjam  viselni.
   Irányítsd akaratomat, és taníts meg imádkozni, hinni, reménykedni,  tűrni,
   megbocsátani és szeretni.
   Ámen.