[Evangelium] 2005-05-01

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 1., V, 05:10:02 CEST

   2005. május 1. - Húsvét 6. vasárnapja

   Abban az  időben  Jézus  így szólt  tanítványaihoz:  Ha  szerettek  engem,
   tartsátok meg  parancsaimat. Én  pedig  kérni fogom  az  Atyát, és  ő  más
   Vigasztalót ad majd nektek: az Igazság Lelkét, aki örökre veletek marad. A
   világ nem kaphatja meg, mert nem látja és nem ismeri. De ti ismeritek  őt,
   mert  veletek  marad  és  bennetek  lakik.  Nem  hagylak  árván   titeket:
   visszajövök hozzátok. Rövid idő, és már nem lát engem a világ. Ti  azonban
   láttok, mert én élek, és ti is élni fogtok.
   Azon a napon megtudjátok  majd, hogy én Atyámban  vagyok, ti énbennem,  én
   pedig tibennetek. Aki ismeri és  teljesíti parancsaimat, az szeret  engem.
   Aki pedig szeret engem, azt Atyám is szereti, én is szeretni fogom, és  én
   megmutatom neki magamat.

   Jézus utolsó vacsorán mondott  búcsúbeszédéből hallottunk egy részletet  a
   mai evangéliumban. A beszédben az aggodalmaskodó tanítványokat Jézus három
   kijelentéssel vigasztalja: ígértet tesz, hogy újra el fog jönni (Jn 14,3),
   megígéri a Szentlelket (Jn 14,15)  és a vele való titokzatos  egyesülésről
   beszél (Jn 14,20-21). "Én bennetek vagyok és ti énbennem" - mondja az  Úr.
   Ezek a szavak nem csak  az apostolokra vonatkoznak, hanem mindenkire,  aki
   szereti  Krisztust  és  teljesíti  parancsait,  tehát  miránk  is.   Jézus
   eljöveteléhez és a  Szentlélek kiáradásához  képest -  mivel ezek  egészen
   konkrét valóságok - első pillanatra nehéz megérteni, hogy mit jelenthet  a
   gyakorlatban ez az egyesülés a  mi számunkra. Miről beszél  tulajdonképpen
   Jézus?  Hogyan  valósul  meg  közte  és  köztem  ez  a  találkozás?  (his)
   [1]Folytatás

   Imádság:

   Prohászka Ottokár: Fohász Máriához

   Minden reményemet beléd helyezem,
   Isten anyja, reményt vesztettek reménysége
   Te mindenkit szívesen megvédsz,
   aki hozzád esedezik,
   Te vagy a keresztények menedéke!

   Hallgasd meg tisztátalan
   ajkam könyörgését.
   Emlékeztesd szent Fiadat,
   a mi urunkat és parancsolónkat,
   hogy te az ő édesanyja vagy!
   Kérd, hogy jóságos szívét ne zárja be előttem,
   bocsássa meg bűneimet,
   és adja meg a kegyelmet
   hogy parancsait hűségesen teljesítsem!