[Evangelium] 2005-04-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 29., P, 05:10:02 CEST

   2005. április 29. - Péntek, Sienai Szent Katalin szűz és egyháztanító,
   Európa társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus megszólalt,  és  ezt mondta:  Magasztallak  téged,
   Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak  elől,
   és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen,  Atyám, így tetszett ez  neked!
   Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
   Atya, s az Atyát  sem ismeri más, csak  a Fiú, és akinek  a Fiú ki  akarja
   nyilatkoztatni. Jöjjetek  hozzám  mindnyájan, akik  fáradtak  vagytok,  és
   terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat,
   és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű, és nyugalmat
   talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.

   Vegyétek magatokra igámat - mondja  Jézus a mai evangéliumi részben.  XVI.
   Benedek pápa a péteri szolgálatát megkezdő szentmise prédikációjában 2005.
   április 24-én többek között a  következőket mondta: "A palliumot,  amelyet
   Róma Püspökei  a  IV.  századtól kezdve  hordanak,  lehet  Krisztus  igája
   képének tekinteni,  amelyet Isten  Szolgáinak  a Szolgája,  vállára  vesz.
   Isten  igája  nem  más,  mint  Isten  akarata,  amit  befogadunk".   Aztán
   hozzátette: "Ez  az akarat  számunkra nem  egy külső  teher, amely  elnyom
   bennünket vagy ami megfoszt szabadságunktól".
   A Szentatya  jelképesen és  valóságosan magára  vette Krisztus  igáját  és
   akaratát, vállalta, hogy emberhalász legyen. A pallium viselése jelképezi,
   hogy vállalja  azt, hogy  elinduljon és  megkeresse a  elveszett  bárányt.
   Küldetését nem tehernek tekinti, hanem igazi szolgálatnak. Azt teszi, amit
   Isten kér tőle.
   Mi is vegyük magunkra Jézus igáját, azaz akaratát. Vállaljuk mindazt, amit
   kér tőlünk, hiszen  akaratának hűséges teljesítése  formálja életünket  az
   övéhez hasonlóvá. (his)

   Imádság:

   Szent Katalin, kit fény övez
   Egyházunk éke, tégedet