[Evangelium] 2005-04-27

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 27., Sze, 05:10:02 CEST

   2005. április 27. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, és  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt  bennem,  lemetsz  rólam,  azt  pedig,  amely  gyümölcsöt  hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen.  Ti már tiszták vagytok a  tanítás
   által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok  bennem, akkor én is  bennetek
   maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem  marad
   a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti  a
   szőlővesszők. Aki bennem  marad, és  én őbenne,  az bő  termést hoz,  mert
   nélkülem semmit sem tehettek.  Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint  a
   szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem
   maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek,
   és megkapjátok. Azáltal dicsőül  meg Atyám, hogy bő  termést hoztok, és  a
   tanítványaim lesztek.

   Mi vagyunk a szőlővesszők, akiket -  ha gyümölcsöt tudunk teremni -  Jézus
   megtisztít, hogy még  többet teremjünk.  Milyen nagy  vigasztalás és  öröm
   számunkra, hogy Jézus alakít bennünket! Ha meghoztuk életünkben a döntést,
   hogy vele akarunk élni és benne akarjuk a lélek gyümölcseit teremni,  azaz
   ha megtesszük felé az első lépést,  akkor ő siet a segítségünkre. Az  első
   pillanatban nem várja tőlünk, hogy azonnal bőséges termést hozzunk,  hanem
   megelégszik azzal a  kevéssel, amit  a magunk erejéből  adni tudunk  neki.
   Arra kell csak  vigyáznunk, hogy -  miként a szőlővesszők  a szőlőtőhöz  -
   hozzá kapcsolódjunk  és belőle  merítsünk erőt,  nehogy elszáradjunk  vagy
   terméketlenné váljunk. Ha látja bennünk az életképességet, a lelki erősség
   csíráját, akkor ő  már tudja,  hogyan kell alakítania  életünket, hogy  bő
   termést hozzunk.  Szüntelenül  de  főleg a  fontos  döntési  helyzetekben,
   bízzuk rá életünket,  hogy ő  irányíthasson és alakíthasson  minket. Ne  a
   magunk feje után menjünk olyan úton elindulva, ami pillanatnyilag  esetleg
   jónak tűnik, hanem engedjük, hogy  ő vezessen bennünket. Így válunk  Jézus
   tanítványaivá. (his)

   Imádság:

   Bizalom
   Essél az Ő karjaiba! Isten nem húzódik el, hogy földre essél; s mitől fél,
   aki karjai  közt  nyugszik? Amit  itt  tűr,  üdvére tűri,  nem  kárára!  A
   hadvezérnél őrt áll két apród és nem  fél ez: halandó őriz halandót, s  az
   biztonságot érez! Halandót, ha Halhatatlan véd, hogy merné félelem elfogni
   annak a szívét? Mit akar Isten házában a háborgó bizalmatlan szív?
   Szent Ágoston