[Evangelium] 2005-04-26

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 26., K, 05:10:02 CEST

   2005. április 26. - Kedd

   Az utolsó  vacsorán mondott  beszédében  Jézus így  szólt  tanítványaihoz:
   "Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek. Nem úgy adom, ahogy a
   világ adja nektek. Ne nyugtalankodjék  szívetek, és ne csüggedjen!  Hiszen
   hallottátok, hogy  azt  mondtam:  Elmegyek, de  visszajövök  hozzátok.  Ha
   szeretnétek engem, örülnétek annak, hogy  az Atyához megyek, mert az  Atya
   nagyobb nálam. Előre megmondtam nektek, mielőtt megtörténnék, hogy ha majd
   bekövetkezik, higgyetek. Már nem sokat beszélek veletek, mert jön a  világ
   fejedelme. Rajtam ugyan nincs hatalma; hogy azonban megtudja a világ, hogy
   szeretem az Atyát: úgy cselekszem, amint az Atya meghagyta nekem."
   Jn 14,27-31a

   Elmélkedés:

   Ne nyugtalankodjék a szívetek - szól Jézus az apostolokhoz, akik az utolsó
   vacsorán azért félnek,  mert nem  tudják, mi vár  rájuk mesterük  távozása
   után. Jézus azzal bátorítja őket, hogy vissza fog térni és nem szűnik  meg
   vele a személyes kapcsolat.
   Mindennapi gondjaink miatt mi is sokszor aggódunk és csüggedés vesz erőt a
   szívünkön.   Meg   kellene   értenünk,    csak   akkor   van   okunk    az
   aggodalmaskodásra, ha a magunk emberi erejében bízhatunk és csak  magunkra
   számíthatnánk gondjaink közepette. A  mi képességünk és akaratunk  valóban
   kevésnek bizonyul  sok  esetben.  De  ha  Istenhez  fordulunk,  nem  fogja
   megtagadni tőlünk a segítséget.
   Bátorító szavával hozzánk fordul ma Jézus: ne nyugtalankodjatok! De  vajon
   mennyire bízok Jézusban?  Mennyire tudom életemet  rá bízni?  Elfogadom-e,
   hogy az ő kezében van a legjobb helyen az életem vagy mindent én szeretnék
   megoldani? Minden  élethelyzetben igyekezzek  kimondani a  fohászt:  Uram,
   legyen meg a te akaratod! (his)

   Imádság:

   Téged Isten áldunk. Téged vallunk a mi Urunknak,
   Téged az egész föld úgy imád, mint örök Atyját.
   Néked minden angyalok, Néked egek és minden hatalmasságok,
   Néked kerubok és szeráfok kiáltoznak szűnhetetlen hangon:
   "Szent vagy, szent vagy, szent vagy, seregek ura, Istene!
   Egek és föld telistele fenségednek sugaraival."
   Téged a dicső apostolok kórusa,
   Téged próféták dicséretes hadai
   és mártírok fehérruhás sokasága magasztal.
   Néked az egész földön hitvallást tesz a szent egyház.
   Szabadítsd meg a Te népedet, Uram és áldd meg a Te örökségedet!