[Evangelium] 2005-04-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 24., V, 05:10:01 CEST

   2005. április 24. - Húsvét 5. vasárnapja

   Abban az  időben Jézus  így szólt  tanítványaihoz: "Ne  nyugtalankodjék  a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek. Atyám házában sok
   hely van. Ha nem így lenne,  mondtam volna-e: Elmegyek és helyet  készítek
   nektek? Ha  majd elmegyek  és helyet  készítek nektek,  ismét eljövök,  és
   magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok.  Hiszen
   ismeritek az utat oda, ahova én megyek!" Ekkor Tamás így szólt: "Uram,  mi
   nem tudjuk, hogy hova  mégy; hogyan ismerhetnénk hát  az utat?" Jézus  ezt
   felelte: "Én vagyok az út, az igazság  és az élet. Senki sem juthat el  az
   Atyához, csak  általam. Ha  engem ismernétek,  Atyámat is  ismernétek.  De
   mostantól fogva  ismeritek őt,  és  látjátok." Fülöp  megjegyezte:  "Uram,
   mutasd meg nekünk az Atyát, és ez elég nekünk!" Jézus így válaszolt:  "Már
   olyan régóta veletek vagyok, és nem  ismersz engem, Fülöp? Aki engem  lát,
   az látja az Atyát  is. Hogyan mondhatod hát:  Mutasd meg nekünk az  Atyát?
   Nem hiszed  talán,  hogy  én az  Atyában  vagyok  s az  Atya  énbennem?  A
   szavakat, amelyeket hozzátok intézek, nem  magamtól mondom, és a  tetteket
   is Atyám  cselekszi, aki  bennem van.  Higgyétek el,  hogy én  az  Atyában
   vagyok, és  az  Atya  énbennem.  Ha  másért  nem,  legalább  a  tetteimért
   higgyétek! Bizony, bizony  mondom nektek: Aki  hisz bennem, ugyanazokat  a
   tetteket fogja végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is
   tehet azoknál, mert én az Atyához megyek."

   Mutasd meg  nekünk az  Atyát -  fordul Fülöp  a többi  apostol nevében  is
   Jézushoz. A  kérés  azt  mutatja,  hogy  az  apostolok  megértették,  hogy
   Krisztus követésük  igazi célja  a mennyei  Atya megismerése,  aki  Jézust
   azért küldte  a világba,  hogy  általa ismerjük  meg. Az  apostolok  tehát
   megértették, hogy Isten megismerésének útja a Jézusban való hit. Ő az  út,
   aki az Atyához vezeti a benne hívőket.

   Mi, akik keresztény  hívők vagyunk, imáinkban  gyakran kérjük, hogy  Jézus
   mutassa meg nekünk is  az Atyát, hiszen tudjuk,  hogy mi is csak  Krisztus
   által és  Krisztusban ismerhetjük  meg. És  mivel a  Krisztusban való  hit
   által ismerjük meg  Istent és  juthatunk el hozzá,  ezért szükséges,  hogy
   hitünk megalapozott legyen. Éppen ezért mai kérésünk így hangzik:
   Szentatyánk, XVI. Benedek  pápa, mutasd meg  nekünk hitünk alapját,  Jézus
   Krisztust! (his) [1]Folytatás

   Imádság:

   Te egyedül
   Kihez kiáltsak Uram? Kihez vegyem én menedék futásom, ha nem Tehozzád?
   A mindenség, ami nem Isten, az én reményem be nem töltheti!
   Istent magát szomjúhozom, csak Őt, Őt keresem!
   Egyedül csak Tehozzád, Istenem, fordulok én, hogy Hozzád érjek el!
   Te egyedül tudtad teremteni a lelkem;
   Te egyedül tudtad belé vésni képedet;
   Te egyedül tudod  még újra  vésni, hogy elmosódott  szent Orcádat  égessed
   belé: aki a Jézus Krisztus.
   Én üdvözítőm, a Te képed Mása, Te lényednek örök Jele!
   Pascal

   Ima XVI. Benedek pápáért
   Mindenható  Istenünk,  aki  örök  pásztorként  folytonos  gondviseléseddel
   kormányozod nyájadat,  add,  hogy  XVI. Benedek  pápa,  akit  Szent  Péter
   utódává rendeltél, legyen a hit és a kegyelmi közösség egységének  látható
   alapja és biztosítéka.
   Add, hogy  az új  pápa minket  -  Isten népét  - szeretettel  és  Krisztus
   nevében vezessen, legyen a szent tanítás hűséges oktatója számunkra, és  a
   szolgálat szellemében kormányozzon bennünket.
   Ajándékozd meg  XVI. Benedek  pápát bölcsességgel,  jósággal és  hűséggel,
   hogy a rábízottakat az örök élet felé vezesse szavával és példájával!