[Evangelium] 2005-04-23

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 23., Szo, 05:10:01 CEST

   2005. április 23. - Szombat, Szent Adalbert püspök és vértanú

   Az utolsó vacsorán Jézus így  szólt tanítványaihoz: "Ha ismernétek  engem,
   Atyámat is  ismernétek. De  mostantól fogva  ismeritek őt,  és  látjátok."
   Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és ez elég  nekünk."
   Jézus így  válaszolt: "Már  olyan régóta  veletek vagyok,  és nem  ismersz
   engem, Fülöp? Aki engem lát, az  látja az Atyát is. Hogyan mondhatod  hát:
   Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem  hiszed talán, hogy én az Atyában  vagyok,
   és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket hozzátok intézek, nem  magamtól
   mondom, és a tetteket  is Atyám cselekszi, aki  bennem van. Higgyétek  el,
   hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem! Ha másért nem, legalább  a
   tetteimért higgyétek!  Bizony, bizony,  mondom  nektek: Aki  hisz  bennem,
   ugyanazokat a tetteket fogja végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt  még
   nagyobbakat is tehet  azoknál, mert  én az Atyához  megyek. Bármit  kértek
   majd nevemben az Atyától, megteszem  nektek, hogy az Atya megdicsőüljön  a
   Fiúban. Ha pedig tőlem kértek valamit a nevemben, azt is teljesítem."

   A  mai   evangéliumban  Jézus   folytatja  az   utolsó  vacsorán   mondott
   búcsúbeszédét,  amelyben  arról  hallunk,  hogy  az  Atyáról  beszél.   Ez
   olyannyira felkelti  az  apostolok  érdeklődését,  hogy  Fülöp  a  többiek
   nevében is azt  kéri, hogy Jézus  mutassa meg az  Atyát. Válaszként  Jézus
   arról beszél, hogy mennyire szoros  a kapcsolata az Atyával, hiszen  Jézus
   az Atyában van és az Atya őbenne. Sőt, szoros kapcsolat helyett inkább  az
   Atya és Jézus  egységéről kell  beszélnünk. Az  Atya Krisztus  személyében
   nyilatkoztatja ki, mutatja meg magát leginkább az embereknek nekünk. Ha az
   Atyát keressük, Krisztushoz kell fordulnunk, ha látni akarjuk őt,  nézzünk
   Jézusra, ha hallani akarjuk az Atya szavát, hallgassuk Fiát, Jézust,  akit
   ő küldött hozzánk.  Az Atya  éppen azért küldte  el Fiát  a világba,  hogy
   Jézus által ismerjük meg őt. (his)

   Imádság:

   A te gyermekeid vagyunk.
   Atyánk, irántunk  való szereteted  abban nyilvánult  meg, hogy  egyszülött
   Fiadat küldted  a  világba,  hogy  általa  fölismerhessük  életünk  valódi
   értelmét és igazi célját.
   Atyánk, micsoda  szeretettel  ajándékoztál  meg  bennünket:  gyermekeidnek
   hívnak, és azok is vagyunk!
   Atyánk, Fiad lelkét küldted szívünkbe, aki így imádkozik: Abba, Atya!
   Atyánk, te mennyei  ajándékokkal és lelki  áldások bőségével halmoztál  el
   bennünket.
   Atyánk, te a  sötétségtől szabadítottál  meg, s  szeretett Fiad  országába
   hívtál minket.
   Atyánk, te méltóvá tettél, hogy részt kapjunk a szentek örökségéből.
   Atyánk, te szerettél bennünket, s kegyelemeddel soha nem múló vigasztalást
   és reményt adtál.
   Atyánk, te fölkelted napodat jókra  és gonoszokra, esőt adsz igazaknak  és
   bűnösöknek.
   Atyánk, te saját Fiadat küldted hozzánk, hogy mindaz, aki látja a Fiút  és
   hisz benne, örökké éljen.
   Atyánk, te belelátsz szívünk legrejtettebb redőibe.
   Atyánk, te tudod legjobban, mire van szükségünk.
   Atyánk, te táplálod az ég madarait és a mezők liliomait.
   Atyánk, te  olyanokat  keresel,  akik igazán,  lélekben  és  igaz  szívvel
   imádnak téged.
   Atyánk, tőled származik minden közösség mennyben és a földön.
   Mindenek Atyja, aki minden fölött, minden által, mindenben vagy!
   Atya, akiben a változandóságnak és mulandóságnak árnyéka sincsen.
   Irgalom Atyja és minden vigasztalás Istene, a te gyermekeid vagyunk!

   Ima XVI. Benedek pápáért
   Mindenható  Istenünk,  aki  örök  pásztorként  folytonos  gondviseléseddel
   kormányozod nyájadat,  add,  hogy  XVI. Benedek  pápa,  akit  Szent  Péter
   utódává rendeltél, legyen a hit és a kegyelmi közösség egységének  látható
   alapja és biztosítéka.
   Add, hogy  az új  pápa minket  -  Isten népét  - szeretettel  és  Krisztus
   nevében vezessen, legyen a szent tanítás hűséges oktatója számunkra, és  a
   szolgálat szellemében kormányozzon bennünket.
   Ajándékozd meg  XVI. Benedek  pápát bölcsességgel,  jósággal és  hűséggel,
   hogy a rábízottakat az örök élet felé vezesse szavával és példájával!