[Evangelium] 2005-04-22

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 22., P, 05:10:02 CEST

   2005. április 22. - Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Ne  nyugtalankodjék  a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
   hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: "Elmegyek, és helyet készítek
   nektek?" Ha majd elmegyek,  és helyet készítek  nektek, ismét eljövök,  és
   magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok.  Hiszen
   ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így szólt: "Uram,  mi
   nem tudjuk,  hová  mégy;  hogyan  ismerhetnénk hát  az  utat?"  Jézus  ezt
   felelte: "Én vagyok az út, az igazság  és az élet. Senki sem juthat el  az
   Atyához, csak általam."

   A mai  evangéliumi  rész az  utolsó  vacsorán játszódik.  Jézus  hamarosan
   bekövetkező haláláról is nyíltan beszél már tanítványinak. Miután megmosta
   az apostolok lábát  és megjövendölte  Júdás árulását  és Péter  tagadását,
   Jézus elkezdi búcsúbeszédét. Először meg akarja nyugtatni az  apostolokat,
   akik aggódnak, hiszen nem tudják elképzelni életüket az Úr nélkül,  akivel
   évek óta állandóan  együtt voltak.  Jézus arról  beszél nekik,  hogy az  a
   küldetése, hogy a mennyei Atyához menjen és ott helyet készítsen  mindenki
   számára. Jézus  útja a  keresztúton és  a feltámadáson  keresztül vezet  a
   mennyei dicsőségbe. De hová  tartunk mi és milyen  úton kell haladnunk?  -
   kérdezhetjük. A mi  célunk is  az, hogy  eljussunk az  Atyához a  mennybe.
   Ehhez az út  egyedül Jézus. Általa  és ővele juthatunk  el az  üdvösségre.
   (his)

   Imádság:

   Ó emberszerető  Uralkodónk,  gyújtsd föl  szívünkben  isteni  ismeretednek
   ragyogó világosságát,  nyisd  fel  szemünket,  hogy  helyesen  fogjuk  föl
   hirdetett igédet; ültesd  el bennünk áldott  parancsaidnak félelmét,  hogy
   minden  testi  kívánságot  leküzdve,  tetszésedet  keresve  és  a  szerint
   cselekedve mindenben átlelkesült  életet éljünk. Mert  Te vagy lelkünk  és
   testünk világossága, Krisztus, Istenünk, és örök Atyáddal és  legszentebb,
   jóságos  és  életet  adó  Lelkeddel  együtt  magasztalunk  téged  most  és
   mindenkor és mindörökkön örökké.

   Ima XVI. Benedek pápáért
   Mindenható  Istenünk,  aki  örök  pásztorként  folytonos  gondviseléseddel
   kormányozod nyájadat,  add,  hogy  XVI. Benedek  pápa,  akit  Szent  Péter
   utódává rendeltél, legyen a hit és a kegyelmi közösség egységének  látható
   alapja és biztosítéka.
   Add, hogy  az új  pápa minket  -  Isten népét  - szeretettel  és  Krisztus
   nevében vezessen, legyen a szent tanítás hűséges oktatója számunkra, és  a
   szolgálat szellemében kormányozzon bennünket.
   Ajándékozd meg  XVI. Benedek  pápát bölcsességgel,  jósággal és  hűséggel,
   hogy a rábízottakat az örök élet felé vezesse szavával és példájával!