[Evangelium] 2005-04-19

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 19., K, 05:10:01 CEST

   2005. április 19. - Kedd

   Abban az időben a templomszentelés ünnepét ülték Jeruzsálemben. Tél  volt.
   Jézus  éppen  a  templomban  járt,  Salamon  oszlopcsarnokában.  A  zsidók
   körülvették őt,  és megkérdezték:  "Meddig tartasz  még  bizonytalanságban
   minket? Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk nyíltan!" Jézus így felelt:
   "Mondtam már nektek,  de nem hiszitek  el. Cselekedeteim, amelyeket  Atyám
   nevében művelek,  tanúságot tesznek  rólam. De  ti nem  hisztek, mert  nem
   vagytok juhaim  közül valók.  Az én  juhaim hallgatnak  szavamra.  Ismerem
   őket, és ők  követnek engem.  Én örök életet  adok nekik.  Nem vesznek  el
   soha, és senki sem ragadja el  őket kezemből. Atyám, aki nekem adta  őket,
   hatalmasabb mindenkinél: senki sem ragadhatja el őket Atyám kezéből. Én és
   az Atya egy vagyunk."

   A ma olvasott  evangélium szerint  a farizeusok azt  kérik Jézustól,  hogy
   mondja meg nyíltan és egyértelműen, ha  ő a Messiás. Jézus azt  válaszolja
   nekik, hogy már többször is megmondta és cselekedetei is ezt  bizonyítják,
   de korábban sem és most sem hisznek  neki a zsidó vallási vezetők. Ha  már
   korábban kaptak választ, miért teszik fel ismételten a farizeusok ugyanazt
   a kérdést? Hitetlenkedésüket és kérdezésüket  az okozza, hogy más volt  az
   elképzelésük  az  eljövendő  Messiásról,  mint  amiről  Jézus  beszélt.  A
   farizeusok olyan király érkezését várták  a messiási időkben, aki  katonai
   vagy politikai  hatalommal rendelkezik  és megszabadítja  a zsidóságot  az
   idegen, római elnyomás alól. A mennyei Atya üdvözítő terve szerinti, lelki
   értelemben vett  Messiást,  amelyről  Jézus többször  beszélt  nekik,  nem
   tudták elfogadni a  farizeusok, mert  nem illett  bele elképzeléseikbe.  A
   nép, az  egyszerű  emberek  körében  viszont  sokan  hisznek  Jézusban  és
   megértik, hogy  az  Isten  Országának  örömhíre és  a  megtérés  a  bűntől
   szabadítja meg az embert. Ezt a  lelki szabadulást hirdeti Jézus és  erről
   tanúskodnak cselekedetei,  gondoljunk  csak  csodás  gyógyításaira.  Jézus
   azért  jött,  hogy  üdvözítsen  minket.   Ez  csak  akkor  lehetséges   ha
   félreteszem és  elfelejtem  esetleges téves  elképzeléseimet  Jézusról  és
   hittel elfogadom a mennyei Atya üdvözítő tervét. (his)

   Imádság:

   Jézusom, gyermekkorodról azt mondja  a Szentírás, hogy növekedtél  korban,
   bölcsességben és kedvességben Isten és az emberek előtt. Milyen jó  lenne,
   ha ez  nekem is  sikerülne. Ezért  most is  Rád gondolok,  és kérdem:  mit
   tennél helyemben, hogyan osztanád be az időmet. Légy velem, légy mintám és
   mértékem.

   Ima az új pápáért
   Mindenható  Istenünk,  aki  örök  pásztorként  folytonos  gondviseléseddel
   kormányozod nyájadat, végtelen irgalmadban  adj olyan főpásztort  Egyházad
   élére, aki életszentsége miatt kedves  lesz előtted. Add, hogy akit  Szent
   Péter következő  utódává rendelsz,  legyen a  hit és  a kegyelmi  közösség
   egységének látható alapja és biztosítéka.
   Kérünk téged, Istenünk, hogy akit  az Egyház legfőbb pásztorává  rendelsz,
   minket - Isten népét - szeretettel és Krisztus nevében vezessen, legyen  a
   szent tanítás  hűséges  oktatója  számunkra, és  a  szolgálat  szellemében
   kormányozzon bennünket.
   Ajándékozd meg a leendő pápát bölcsességgel, jósággal és hűséggel, hogy  a
   rábízottakat az örök élet felé vezesse szavával és példájával!