[Evangelium] 2005-04-18

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 18., H, 05:10:02 CEST

   2005. április 18. - Hétfő

   Abban az időben Jézus  így szólt: "Én  vagyok a jó  pásztor. A jó  pásztor
   életét adja a juhokért. A béres  azonban, aki nem pásztor, akinek a  juhok
   nem a sajátjai, otthagyja  a juhokat, és elfut,  amikor látja, hogy jön  a
   farkas. A farkas aztán  elragadja és szétkergeti őket.  A béres azért  fut
   el, mert béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó pásztor. Ismerem
   enyéimet, és enyéim is ismernek engem,  - mint ahogy az Atya ismer  engem,
   és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. De más juhaim is vannak,
   amelyek nem ebből  az akolból  valók. Ezeket is  vezetnem kell.  Hallgatni
   fognak szavamra, és egy  nyáj lesz és egy  pásztor. Azért szeret engem  az
   Atya, mert odaadom az életemet, hogy majd ismét visszavegyem. Nem veszi el
   tőlem senki, magam adom oda, mert  van rá hatalmam, hogy odaadjam, és  van
   rá hatalmam, hogy visszavegyem. Ezt a parancsot kaptam Atyámtól."

   A jó pásztor életét adja a juhokért - mondja Jézus a mai példabeszédben. A
   következő sorokból pedig az is egyértelműen kiderül, hogy az Úr  önmagáról
   és küldetéséről  tanít: "Én  vagyok  a jó  pásztor.  ... Életemet  adom  a
   juhokért." Amikor  Jézus  ezeket mondja,  hallgatói  nem is  sejtik,  hogy
   mindez hamarosan valósággá  fog válni. Jézus  mindvégig tudja, hogy  azért
   jött  a  világba,   hogy  odaadja  életét   az  emberekért,  s   küldetése
   kereszthalálával valósul meg.  A kereszten valósággá  válik, ami  korábban
   elmélet, jövendölés,  tanítás volt.  Gyerekkorunktól kezdve  egyre  többet
   tanulunk meg  főként  elméletben  a  kereszténységről.  Megismertük  Jézus
   életét és tanítását a hittanórákon. A prédikációkban sokat hallunk  hitünk
   igazságairól és Krisztus követéséről. De mindannyiunk életében elérkezik a
   pillanat, amikor rájövünk,  hogy nem csak  a templomban tartózkodás  ideje
   alatt kell  hinnünk  és  imádkoznunk, hanem  életünk  minden  percében  az
   evangélium szerint  kell  élnünk.  Az  elméleti  tanítás  valósággá  válik
   bennünk, amely minden élethelyzetben meghatározza cselekedeteinket. Vegyük
   fel keresztünket!  -  mondja  Jézus.  Ezt nem  elméletben,  hanem  csak  a
   gyakorlatban lehet  megtenni. Kész  vagyok-e odaadni  életemet annak,  aki
   feláldozta értem életét? (his)

   Imádság:

   Ima az új pápáért
   Mindenható  Istenünk,  aki  örök  pásztorként  folytonos  gondviseléseddel
   kormányozod nyájadat, végtelen irgalmadban  adj olyan főpásztort  Egyházad
   élére, aki életszentsége miatt kedves  lesz előtted. Add, hogy akit  Szent
   Péter következő  utódává rendelsz,  legyen a  hit és  a kegyelmi  közösség
   egységének látható alapja és biztosítéka.
   Kérünk téged, Istenünk, hogy akit  az Egyház legfőbb pásztorává  rendelsz,
   minket - Isten népét - szeretettel és Krisztus nevében vezessen, legyen  a
   szent tanítás  hűséges  oktatója  számunkra, és  a  szolgálat  szellemében
   kormányozzon bennünket.
   Ajándékozd meg a leendő pápát bölcsességgel, jósággal és hűséggel, hogy  a
   rábízottakat az örök élet felé vezesse szavával és példájával!