[Evangelium] 2005-04-17

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Ápr. 17., V, 05:10:02 CEST

   2005. április 17. - Húsvét 4. vasárnapja

   Abban az időben így szólt Jézus: "Bizony, bizony, mondom nektek: Aki nem a
   kapun megy  be a  juhok aklába,  hanem  máshol, az  tolvaj és  rabló.  Aki
   viszont az ajtón megy be,  az a juhok pásztora. Az  őr ajtót nyit neki,  a
   juhok pedig hallgatnak szavára. Nevükön szólítja juhait, és kivezeti őket.
   Miután mind kivezette, előttük halad, és  a juhok követik, mert ismerik  a
   hangját. Az idegent nem követik, sőt elfutnak tőle, mert az idegen hangját
   nem ismerik."
   Jézus ezt a hasonlatot  mondta nekik, de ők  nem értették meg, hogy  miről
   beszél. Jézus  ezért így  folytatta: "Bizony,  bizony, mondom  nektek:  Én
   vagyok az ajtó  a juhok  számára. Akik  előttem jöttek,  azok tolvajok  és
   rablók. Nem is  hallgattak rájuk a  juhok. Én vagyok  az ajtó: aki  rajtam
   keresztül megy be, az  üdvözül, ki- és bejár,  s legelőre talál. A  tolvaj
   csak azért jön, hogy  lopjon, öljön és pusztítson.  Én azért jöttem,  hogy
   életük legyen, és bőségben legyen."

   A jó pásztor nyája előtt halad, és a juhok követik, mert ismerik a hangját
   -  olvashattuk  az  evangéliumban.  Ma,  a  Papi  Hivatások   vasárnapján,
   mindannyian nyitott  szívvel  akarunk  figyelni Jézus  Krisztusnak,  a  Jó
   Pásztornak a  szavára, és  azért imádkozunk,  hogy a  fiatalok  meghallják
   követésére szóló hívását és ne féljenek Istennek szentelni életüket.
   "Kövess  engem!"  Ezekkel  a  szavakkal  hívta  meg  egykor  Jézus  az   ő
   apostolait, akik mindenüket otthagyva követték őt. "Kövess engem" - mondta
   Péternek, akire rábízta egyháza vezetését.  "Kövess engem!" - halotta  meg
   fiatal korában Karol Wojtyla Isten hangját, és igent mondott a hívásra,  s
   jelentkezett a szemináriumba, hogy pap lehessen. (his) [1]Folytatás

   Imádság:

   Oltalmazz engem, Istenem, mert én benned bízom.
   így szólok az Úrhoz: Istenem vagy nekem, nincs más javam rajtad kívül.
   A  dicső  és  szent  férfiakhoz,  akik  földünkön  élnek,  vonzódom  egész
   szívemmel.
   Bajt bajra tetéznek maguknak, akik idegen istenek után futnak.
   Véres áldozataikban nincsen részem, még csak nevüket sem veszem ajkamra.
   Az Úr az én örökrészem és kelyhem, te irányítod, Uram, sorsomat.
   A  mérőzsinór  értékes  részt  juttatott  nekem,  valóban  pompás  az   én
   örökrészem.
   Áldom az Urat, mert  tanácsot ad nekem,  még éjszaka is  a jóra int  engem
   bensőm.