[Evangelium] 2005-03-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Már. 29., K, 05:10:01 CEST

   2005. március 29. - Kedd

   Húsvétvasárnap reggel Mária Magdolna könnyezve állt Jézus sírjánál.  Amint
   ott sírdogált, betekintett a sziklasírba, és ahol Jézus holtteste  feküdt,
   két, fehér ruhába öltözött angyalt látott. Ott ültek, az egyik a fejnél, a
   másik a lábnál. Így szóltak hozzá: "Asszony, miért sírsz?" "Mert  elvitték
   az én Uramat - felelte -, és nem tudom, hová tették." Ezzel  hátrafordult,
   és íme, Jézus állt  előtte. Nézte, de  nem ismerte föl,  hogy ő az.  Jézus
   megkérdezte: "Asszony,  miért  sírsz?  Kit keresel?"  Mária  Magdolna  azt
   hitte, hogy a kertész az, és így válaszolt: "Uram, ha te vitted el,  mondd
   meg, hová  tetted,  hogy  magammal vihessem."  Jézus  erre  megszólította:
   "Mária!" Mária felkiáltott: "Rabbóni!" - vagyis Mester. "Ne tartóztass!  -
   felelte  Jézus.  -  Még   nem  mentem  föl  az   Atyához.  Te  most   menj
   testvéreimhez, és vigyél  hírt nekik!  Fölmegyek az  én Atyámhoz  és a  ti
   Atyátokhoz, az  én  Istenemhez  és  a  ti  Istenetekhez."  Mária  Magdolna
   elsietett. Hírül vitte a tanítványoknak: "Láttam az Urat." - És  elmondta,
   amit az Úr üzent.

   Mária Magdolna azért találkozhat az elsők között a Feltámadottal, mert nem
   zárkózik be  otthonába. Jézust  szolgálta  sok útja  során  és ott  áll  a
   kereszt alatt  is. Nem  nyugszik  bele a  ténybe,  hogy Jézus  meghalt  és
   eltemették,  hanem  Ura  közelében  akar  lenni.  A  sír  előtt  könnyezve
   gyászolja Mesterét,  mert mit  sem  sejt a  feltámadásról. Sír,  mert  azt
   gondolja,  hogy  az  események   megváltoztathatatlanok.  Sír  és   lassan
   elfogadja a  történteket.  S amikor  megjelenik  neki a  feltámadt  Jézus,
   először fel sem ismeri, mert nem gondolja, hogy valaha is találkozhat  még
   Urával. Kitartása  jutalmaként  a  találkozás  és  a  felismerés  örömével
   távozik. (his)

   Imádság:

   Jézus, Te vagy az Istenem.
   Jézus, Te vagy az életem.
   Jézus, Te vagy az egyedüli Szeretet.
   Jézus, Te vagy a Minden a mindenben.
   Jézus, Te vagy minden javam.
   Jézus, szeretlek teljes szívemmel, egész lényemmel.