[Evangelium] 2005-03-26

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Már. 26., Szo, 05:10:01 CET

   2005. március 26. - Húsvét vigíliája

   Szombat elmúltával,  a hét  első napján  pirkadatkor Mária  Magdolna és  a
   másik Mária elment, hogy megnézze a sírt. És íme, nagy földrengés  támadt:
   Az Úr angyala leszállt az égből, odament, elhengerítette a követ és ráült.
   Olyan volt a tekintete, mint a villám, a ruhája pedig fehér, mint a hó. Az
   őrök reszketni  kezdtek  félelmükben,  és  szinte  halálra  váltak.  Ekkor
   megszólalt az angyal, és ezt mondta az asszonyoknak: "Ne féljetek!  Tudom,
   hogy a megfeszített Jézust keresitek.  Ő nincs itt, mert feltámadt,  amint
   megígérte. Jöjjetek, nézzétek  meg a  helyet, ahol  feküdt! És  siessetek,
   mondjátok  meg  tanítványainak,  hogy  feltámadt  a  halottak  közül,   és
   előttetek megy Galileába.  Ott viszontláthatjátok őt!  Íme, én  megmondtam
   nektek!" Erre elsiettek a sírtól. Remegve, de nagy örömmel futottak,  hogy
   megvigyék a hírt a tanítványoknak. És íme, egyszerre csak Jézus jött velük
   szemben, és megszólította őket: "Üdv  nektek!" Ők pedig odasiettek  hozzá,
   leborultak előtte, és átkarolták a lábát. Ekkor Jézus így szólt  hozzájuk:
   "Ne féljetek!  Siessetek,  vigyétek  hírül  testvéreimnek,  hogy  menjenek
   Galileába, mert ott viszontláthatnak engem."

   A húsvéti vigília  szertartás bevezető  szavai így foglalják  össze a  mai
   ünneplés lényegét:  az  Egyház  arra hívja  a  Krisztusban  hívőket,  hogy
   imádkozva és virrasztva emlékezzünk Jézus húsvétjára, s ezáltal részeseivé
   legyünk az Úr  feltámadásának, és  vele együtt éljünk  Istenben. Ennek  az
   ünnepre hívásnak három elemét vizsgáljuk meg röviden mai elmélkedésünkben.
   A mai  estén tehát  először is  Krisztus feltámadására  emlékezünk.  (his)
   [1]Folytatás

   Imádság:

   Jézus valóban  meghalt. Leszállott  a  legmélyebb emberi  nyomorúságba,  a
   holtak birodalmába". Kivette a mi  halálunkból a keserűséget. Már  tudjuk,
   Krisztussal  való  közösségünk  túléli  a  halált.  Ő  a  mi  életünk   és
   föltámadásunk. Legyen ez  látható a  jelen életünkben:  az örömben,  amely
   reményből és szeretetből születik.