[Evangelium] 2005-03-22

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Már. 22., K, 05:10:02 CET

   2005. március 22. - Nagykedd

   Az  utolsó   vacsorán  Jézus   mélyen   megrendült  lelkében,   és   újból
   kijelentette: "Bizony, bizony, mondom nektek, egy közületek elárul engem."
   Erre a tanítványok tanácstalanul egymásra  néztek, mert nem tudták,  kiről
   mondta ezt. A tanítványok közül az egyik, akit Jézus szeretett, a  vacsora
   alatt Jézus  mellett ült.  Simon Péter  intett neki:  "Kérdezd meg,  kiről
   beszél!" Ő  Jézushoz fordult,  és megkérdezte:  "Uram, ki  az?" Jézus  így
   felelt: "Az, akinek a bemártott falatot adom." Ezzel bemártotta a  falatot
   (a tálba)  és  karióti Júdásnak,  Simon  fiának nyújtotta.  A  falat  után
   mindjárt belészállt  a  sátán.  Jézus ennyit  mondott  neki:  "Amit  tenni
   akarsz, tedd  meg mielőbb!"  Az asztalnál  ülők közül  senki sem  értette,
   miért mondta ezt  neki Jézus. Egyesek  azt hitték, hogy  - mivel  Júdásnál
   volt a  pénz  -  Jézus  megbízta: "Vedd  meg,  amire  szükségünk  lesz  az
   ünnepen!" Mások pedig (azt gondolták), hogy adjon valamit a  szegényeknek.
   Miután Júdás átvette a falatot, azonnal kiment. Éjszaka volt.
   Júdás távozása után Jézus ezeket  mondta: "Most dicsőült meg az  Emberfia,
   és az Isten is megdicsőült benne. Ha pedig az Isten megdicsőült benne,  az
   Isten is meg  fogja őt  dicsőíteni önmagában,  sőt hamarosan  megdicsőíti.
   Gyermekeim, már csak rövid ideig vagyok veletek. Keresni fogtok engem,  de
   amint a zsidóknak megmondottam, most nektek is megmondom: ahová én megyek,
   oda ti nem  jöhettek." Erre  Simon Péter megkérdezte:  "Uram, hová  mégy?"
   Jézus így válaszolt:  "Ahová én  megyek, oda  most nem  jöhetsz velem,  de
   később  követni  fogsz."  Péter   azonban  erősködött:  "Uram,  miért   ne
   követhetnélek most? Az életemet is odaadom érted." Jézus ezt felelte neki;
   "Életedet  adod  értem?  Bizony,  bizony,  mondom  neked,  mire  a   kakas
   megszólal, háromszor tagadsz meg engem."
   Jn 13,21-33. 36-38

   Elmélkedés:

   Amikor az utolsó vacsorán Jézus megtöri  a kenyeret és övéinek adja,  majd
   ragaszkodik ahhoz, hogy  mindenki egy  kehelyből igyon,  ezt azért  teszi,
   mert az  apostoloknak  meg kell  mutatniuk,  hogy hűségesen  megtartják  a
   Jézussal való  közösséget. Péter  erősködése,  majd későbbi  tagadása  azt
   mutatja, hogy Jézus számára nem a szavakkal való magvallás vagy megtagadás
   a fontos, hanem  az egységet  kifejező cselekedet.  Amikor a  szentmisében
   Krisztus  testét  magunkhoz   vesszük,  akkor  kifejezzük   a  Vele   való
   közösségvállalást.  Amikor  a  szentáldozáskor  mindannyian  ugyanabból  a
   kenyérből, Krisztus testéből eszünk, akkor  az is tudatosul bennünk,  hogy
   Krisztus Egyházának egyetlen közösségébe tartozunk. (his)

   Imádság:

   Uram, te azt mondottad: Legyetek  a föld sója! Az  étel a sótól kapja  meg
   ízét, és a só óvja meg a romlástól is.
   Uram, hadd legyek  én is a  föld sója! Hadd  tegyem ízessé, vonzóvá  mások
   számára a  keresztény életet,  ne pedig  keserűvé! Meg  akarom mutatni  az
   embereknek, hogy az  érted végzett  munka nem  szenvedés, nem  értelmetlen
   robot, hanem vidám szolgálat.
   Uram, legyen fáradozásom eredményes! Ezért kérlek, ízesítsd meg  életemet,
   hogy ne maradjak  ízetlen, amelyet  elvetnek, mivel nem  ér semmit.  Uram,
   engedd, hogy a föld sója lehessek!