[Evangelium] 2005-03-18

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Már. 18., P, 05:10:05 CET

   2005. március 18. - Péntek

   Egy alkalommal a zsidók köveket ragadtak, hogy megkövezzék Jézust. Erre  ő
   megkérdezte tőlük:  "Sok jótettet  vittem  végbe köztetek  Atyám  nevében.
   Melyik  jócselekedetért   akartok   megkövezni  engem?"   A   zsidók   ezt
   válaszolták: "Nem  a jócselekedetért,  hanem  a káromkodás  miatt  akarunk
   megkövezni, mert ember létedre Istenné teszed magadat." Jézus ezt felelte:
   "A Szentírásban nemde ez áll: Én mondottam: istenek vagytok? Ha már azokat
   is isteneknek mondja az írás, akikhez Isten  igéje szólt - és az írás  nem
   veszítheti érvényét -, hogyan mondhatjátok arról, akit az Atya megszentelt
   és a  világba küldött:  Káromkodol! -  mert azt  mondtam, hogy  Isten  Fia
   vagyok? Ha nem cselekszem Atyám tetteit, ne higgyetek nekem! De ha  azokat
   cselekszem, és nekem nem akartok hinni, higgyetek a tetteknek, hogy  végre
   lássátok és elismerjétek:  az Atya énbennem  van és én  az Atyában."  Erre
   ismét el akarták fogni őt, de kiszabadította magát kezükből. Ezután  Jézus
   újra a Jordánon túlra ment, arra a helyre, ahol János először  keresztelt,
   és ott is maradt.  Sokan keresték fel, mert  így vélekedtek: "János  ugyan
   egyetlen csodát sem tett, de amit Jézusról mondott, az igaznak bizonyult."
   És sokan hittek Jézusban.

   Jézus mindig tudatában van annak, hogy ő az Isten Fia, s úgy néz ki,  hogy
   ezt az emberekből kiűzött  gonosz szellemek is  tudják, s Péter  vallomása
   pedig azt mutatja, hogy az apostolok számára is egyre világosabbá válik ez
   a tény. Jézus  tanítását hallgatva  és csodáit  látva joggal  gondolhatják
   sokan, hogy  igazak Jézus  állításai  arra vonatkozóan,  hogy Isten  az  ő
   Atyja. A  főpap  előtt  is  megvallja,  hogy  ő  az  Isten  Fia.  Haláláig
   ragaszkodik ehhez az igazsághoz, még akkor is, amikor úgy tűnik, hogy  még
   az Atya  is magára  hagyta őt  a szenvedésben.  Az Atyának  való  végsőkig
   kitartó engedelmessége és halála minden kételyt eloszlat. A  kereszthalált
   látva a százados  megvallja, hogy valóban  Isten Fia. A  kereszt az  Isten
   Fiában való hitünk igazi forrása. (his)

   Imádság:

   Magadra maradsz...
   Minden a te dobogó szívedre nyomul.
   Még kalapál, még alkot a kor, még tart az idő,
   és nagy fájó ütésekkel előrehajt világ és történés.
   Ez az óra nyugtalansága, és nyugtalan a te
   szíved is, míg meg nem nyugszik énbennem.
   Nyugtalan a Te szíved, míg mind meg nem nyugszunk Tebenned.
   Idő és öröklét egymásba süllyed,
   s a bűnnek kínja már eltűnt a szeretet csöndjében!
   Hans Urs von Balthasar

   A nagyböjti készületünk egyik  legszebb imádsága a keresztúti  ájtatosság.
   Az  Eucharisztia  évében  szeretettel  ajánljuk  mindenki  figyelmébe   az
   eucharisztikus keresztutat,  amelyet  Bodorkós Imre  zalaegerszegi  káplán
   atya állított össze. [1]Keresztút az Eucharisztia évében