[Evangelium] 2005-03-17

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Már. 17., Cs, 05:10:01 CET

   2005. március 17. - Csütörtök

   Egy alkalommal  Jézus így  beszélt a  zsidókhoz: "Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Aki  tanításomat megtartja,  nem  hal meg  örökre." A  zsidók  azt
   felelték: "Most  már  tudjuk,  hogy  valóban  ördögtől  megszállott  vagy.
   Ábrahám meghalt,  és a  próféták is  meghaltak. Te  meg azt  mondod:  "Aki
   tanításomat megtartja, nem  hal meg  örökre". Nagyobb  vagy talán  Ábrahám
   atyánknál, aki meghalt?  A próféták  is meghaltak.  Mivé teszed  magadat?"
   Jézus így válaszolt: "Ha önmagamat dicsőíteném, az semmit nem érne. Az  én
   Atyám az,  aki megdicsőít  engem.  Ti Isteneteknek  mondjátok őt,  de  nem
   ismeritek. Én ismerem őt, és ha  azt mondanám, hogy nem ismerem,  hozzátok
   hasonló, hazug lennék. De  én ismerem az Atyát,  és megteszem, amit  mond.
   Ősatyátok, Ábrahám ujjongott, hogy megláthatja eljövetelem napját.  Látta,
   és örvendezett."  A zsidók  erre  felháborodtak: "Még  ötvenesztendős  sem
   vagy, és láttad Ábrahámot?" Jézus  így válaszolt: "Bizony, bizony,  mondom
   nektek: Mielőtt  Ábrahám lett  volna, én  vagyok." A  zsidók erre  köveket
   ragadtak, hogy  megkövezzék.  Jézus azonban  eltűnt  előlük, és  kiment  a
   templomból.

   Az én Atyám az, aki megdicsőít  engem - mondja Jézus a mai  evangéliumban.
   De  vajon  a  mi  életünk   megdicsőíti-e  Jézust?  Vallásos  életünk   és
   elkötelezettségünk legfőbb  célja a  magunk üdvössége.  Azért  imádkozunk,
   azért bánjuk  meg  és ismerjük  be  bűneinket a  szentgyónásban,  hogy  az
   üdvösségre jussunk. Az üdvösség, az örök élet kenyerét vesszük  magunkhoz,
   amikor szentáldozáshoz  járulunk. De  emellett ne  feledkezzünk el  arról,
   hogy hitből  fakadó cselekedeteink  egyúttal  az Atyát  dicsőítik.  Minden
   jócselekedetünk, amit  a  szegényeknek, a  rászorulónak,  az  elesetteknek
   teszünk, Isten  dicsőségéről  tanúskodik.  A  mi  dicsőítésünk  nem  teszi
   nagyobbá Istent, de valóban lelkünk üdvösségünkre szolgál. (his)

   Imádság:

   Urunk, irgalmas Isten, szentséges, hatalmas,  te vagy a békesség, te  vagy
   az egység,  te vagy  a  tisztaság, te  vagy a  jóság.  Atyja és  Ura  vagy
   mindazoknak, akik  szívükben  békés  gondolatokat  táplálnak.  Adj  nekünk
   alázatosságot, reményt és  erős hitet! Add,  hogy a szeretet  Lelke, a  te
   Lelked éltessen minket;- segíts egymáshoz tiszta szeretetben  közelednünk,
   mert ez minden parancs foglalata és beteljesítése! Segíts, hogy a békesség
   és az egyetértés fiai legyünk, és így méltók legyünk arra, hogy  boldognak
   nevezzen minket  szent  Fiad! Általa  és  vele legyen  neked  dicsőség  és
   hatalom, a jóságos Szentlélekkel együtt!
   Jeruzsálemi Szent Cirill