[Evangelium] 2005-03-11

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Már. 11., P, 05:10:02 CET

   2005. március 11. - Péntek

   A  csodálatos  kenyérszaporítást  követő   viták  után  Jézus   Galileában
   működött. Júdeában nem akart mutatkozni, mert a zsidók az életére  törtek.
   Közeledett a  zsidók  Sátoros-ünnepe. Miután  rokonai  elzarándokoltak  az
   ünnepre, Jézus is fölment utánuk  Jeruzsálembe, de nem nyilvánosan,  hanem
   titokban. Amikor  a templomban  tanítani  kezdett, a  jeruzsálemiek  közül
   néhányan  ezt  kérdezték:  "Nemde  ő  az,  akit  halálra  keresnek:   íme,
   nyilvánosan beszél, és nem szólnak neki semmit. Talán bizony már a vezetők
   is elismerik, hogy ő a Messiás? De róla tudjuk, honnan való. A  Messiásról
   pedig, ha majd  eljön, senki sem  tudja, honnan való."  Erre Jézus, aki  a
   templomban tanított, emelt hangon odaszólt: "Ti ismertek engem, és azt  is
   tudjátok, honnan vagyok. Én nem  magamtól jöttem. Az Igaz (Isten)  küldött
   engem, akit ti nem  ismertek. Én viszont ismerem,  mert tőle vagyok, és  ő
   küldött engem." Erre szerették volna Jézust elfogni, de senki sem emelt rá
   kezet, mert még nem jött el az ő órája.
   Jn 7,1-2.10.25-30

   Elmélkedés:

   Némelyek azt gondolják, hogy jól  ismerik Jézust, pedig talán csak  annyit
   tudnak róla, hogy hol született, melyik városban nevelkedett fel,  esetleg
   van még valamilyen információjuk családjáról. Jézus pedig megérteti velük,
   hogy hiába  ismerik  földi  származását, tulajdonképpen  nem  tudnak  róla
   semmit. Hiszen nem  ismerik az  Atyát, akinek  a küldötte  és nem  ismerik
   küldetésének, evilági jelenlétének célját.  Vajon mi ismerjük Jézust?  Mit
   tudunk róla? Hittan ismereteink segítségével a keresztrejtvénybe  helyesen
   be tudjuk írni születésének helyét, pontokat is szerezhetünk a vetélkedőn,
   ha  ismerünk  néhány  csodát  az  életéből,  vagy  tudjuk  idézni  egy-egy
   mondását. De elég ez? A vele való személyes kapcsolatban mutatja meg igazi
   arcát és ismerjük meg Őt. (his)

   Imádság:

   Jézusom,  Te  mondtad:  "Kérjetek  és  kaptok,  keressetek  és   találtok,
   zörgessetek és ajtót nyitnak nektek". Íme, zörgetünk, keresünk és kérjük a
   kegyelmet, hogy szabadíts  meg minket a  sátán és a  gonosz lelkek  minden
   hatásától és befolyásától, hogy egészen szabadon és tisztán élhessünk a Te
   dicsőségedre és az emberek megmenekülésére.

   A nagyböjti készületünk egyik  legszebb imádsága a keresztúti  ájtatosság.
   Az  Eucharisztia  évében  szeretettel  ajánljuk  mindenki  figyelmébe   az
   eucharisztikus keresztutat,  amelyet  Bodorkós Imre  zalaegerszegi  káplán
   atya állított össze. [1]Keresztút az Eucharisztia évében

   Kedves Listatagok!  Ezúton értesítelek  benneteket, hogy  Napi  Evangélium
   levelezőlista lehetőségéről küldtem egy írást a Magyar Katolikus Egyház, a
   Magyar Kurir és a Virtuális Plébánia honlapjára. Most elküldöm az eredetit
   is, amelyet tovább tudtok adni ismerőseiteknek.
   Szeretettel: István atya

   Angyal az interneten - Lelki csomag e-mailben
   A gyerekek szeretik az angyalokat, különösen őrangyalokat, akik  vigyáznak
   rájuk. A  felnőttek  is szeretik  az  angyalokat, bár  egyesek  néha  csak
   mosolyognak, ha valaki komolyan  beszél létezésükről és  tevékenységükről.
   De ha  átesünk  ezen a  mosolygós,  kételkedős időszakon,  akkor  már  úgy
   tekintünk az  angyalokra,  mint  küldöttekre,  akik  Isten  üzenetével  és
   útmutatásaival érkeznek  hozzánk.  Egy  ilyen,  Isten  üzenetét,  Krisztus
   Evangéliumát hozó  láthatatlan angyal  tevékenykedik  tavaly nyár  óta  az
   interneten, aki reggelente immár  több mint 1100 elektronikus  postaládába
   bedob egy e-mailt, amely  az aznapi Evangéliumot tartalmazza,  kiegészítve
   egy rövid elmélkedéssel és imádsággal. Egy kis lelki csomag ez naponta.
   Az evangélium hirdetésének  egyik fő  célja, hogy  közösséget teremtsen  a
   Krisztus  Evangéliuma  szerint  élőkből.  Az  e-mailben  érkező  imádságot
   elmondók lelki  közösséggé  válnak,  amikor  különböző  helyeken  ugyanazt
   imádkozzák. De  igazi  közösséget  alkotnak azért  is,  mert  legkedvesebb
   imáikat megosztják egymással. Lelki  egységüket erősíti továbbá, hogy  ily
   módon rendszeresen imádkoznak egymásért.
   Ha szeretnél kapcsolódni ehhez  a folyamatosan fejlődő lelki  közösséghez,
   illetve szeretnéd  olvasni  a  naponta e-mailben  érkező  Evangéliumot  és
   aszerint élni, és ha szívesen imádkozol néhány percet, iratkozz fel a Napi
   Evangélium listára! Az internet angyala készen áll, hogy minden  jóakaratú
   embernek fáradhatatlanul elvigye Krisztus örömhírét. Neked is.

   Feliratkozási lehetőség:
   http://uj.katolikus.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=66
   További információ vagy segítség kérhető a his at vipmail.hu címen.