[Evangelium] 2005-03-02

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Már. 2., Sze, 05:10:03 CET

   2005. március 2. - Szerda

   A hegyi beszédben Jézus ezt  mondta tanítványainak: "Ne gondoljátok,  hogy
   azért jöttem,  hogy  megszüntessem  a  törvényt  vagy  a  prófétákat.  Nem
   megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé  tenni. Bizony mondom nektek,  amíg
   az ég és föld el nem múlik, nem  vész el a törvényből sem egy i betű,  sem
   egy vessző, hanem minden érvényben marad. Aki tehát csak egyet is  eltöröl
   akár a legkisebb  parancsok közül  is, és  úgy tanítja  az embereket,  azt
   nagyon  kicsinek  fogják  hívni  a  mennyek  országában.  És  mindaz,  aki
   megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában."

   Megtartani és tanítani az  Isten törvényeit -  Jézus e szavakkal  kezünkbe
   adja a mennyországba jutás kulcsát. Látszólag tehát egyszerű a feladatunk,
   a gyakorlatban  azonban gondjaink  vannak a  megvalósítással, sőt  nem  is
   állunk  neki  a  megvalósításnak.   Gyakran  azt  gondoljuk,  hogy   nincs
   szükségünk az isteni  útmutatásokra és  parancsokra, hiszen  elboldogulunk
   azok nélkül is  az életben.  De hová  vezet ez  az élet?  Hová jutunk,  ha
   magunk akarjuk  megszabni az  emberek együttélésének  közös szabályait,  s
   abból kihagyjuk az Istent? Mi marad meg egy istentelen világban az  anyagi
   érdekek, a  hatalom birtoklása  és mindenáron  való érvényesülés  mellett?
   Erről a szintről akar felemelni minket Isten a szeretet parancsával.  Erre
   vonatkozik a megtartás és a tanítás.

   Imádság:

   Uram, Jézus  Krisztus,  ismét  azokkal  a  bűnökkel  vádolom  magam,  mint
   legutóbb. Alig tudok  neked valami előrehaladásról  beszámolni. Újra  csak
   gyarlón szolgáltam neked. Pedig jó, igaz, nemes lelkű akarok lenni,  neked
   akarok szolgálni, téged  akarlak teljes szívemből  szeretni. Mégis  milyen
   messzire eltávolodtam ettől a szándékomtól! Sajnálom és bánom.
   Legközelebbi  alkalommal  töredelmesebben  vallom  be  helyettesednek,   a
   gyóntató atyának bűneimet. Ígérem,  kifejezetten megjelölöm egyik  gyakran
   előforduló hibámat, amelynek leküzdésén  a következő gyónásomig  fáradozni
   fogok.