[Evangelium] 2005-02-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Feb. 24., Cs, 05:10:02 CET

   2005. február 24. - Szent Mátyás apostol

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.  Az az  én parancsom,  hogy szeressétek  egymást, amint  én
   szerettelek titeket! Nagyobb szeretete  senkinek sincs annál, mint  annak,
   aki életét  adja barátaiért.  Ti barátaim  vagytok, ha  megteszitek,  amit
   parancsolok nektek. Nem  mondalak titeket többé  szolgának, mert a  szolga
   nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
   amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
   hanem én választottalak titeket; és  arra rendeltelek, hogy elmenjetek  és
   gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az  én
   nevemben,  megadja  nektek.  Azt  parancsolom  nektek,  hogy   szeressétek
   egymást!"

   27. Az Eucharisztia nem csupán  a kommúnió kifejezése az Egyház  életében,
   hanem a szolidaritás programja is az egész emberiség számára. Az Egyház az
   eucharisztikus ünneplésben  állandóan megújítja  annak tudatát,  hogy  nem
   csupán az Istennel való  bensőséges egységnek, hanem  az egész emberi  nem
   egységének is "jele és eszköze". Minden szentmise, akkor is, ha  rejtekben
   vagy a föld egy eldugott sarkában  mutatják is be, mindig az  egyetemesség
   jegyét hordozza magán. A  keresztény ember, aki  részt vesz a  szentmisén,
   megérti belőle, hogy a  közösség, a béke  s a szolidaritás  előmozdítójává
   kell válnia  az élet  minden körülményei  közepette. Meggyötört  világunk,
   amely az új évezredet terrorizmussal  és a háború tragédiájával kezdte,  a
   keresztényeket  minden  korábbinál  jobban  arra  szólítja  fel,  hogy  az
   Eucharisztiát úgy  éljék  át,  mint  a béke  nagy  iskoláját,  amelyben  a
   társadalmi,  társadalmi  és  politikai  életben  a  felelősség   különböző
   szintjein  a  dialógusért  és  a  közösségért  fáradozó  férfiak  és   nők
   nevelődnek.
   A Szentatya Mane  nobiscum Domine  apostoli levelének  teljes szövege  itt
   olvasható: [1]Mane nobiscum Domine

   Imádság:

   Uram, Jézus, édesanyád  közbenjárása által  kérem tőled  azt a  kegyelmet,
   hogy egész életemben  hű maradhassak  hozzád. A hűség  kegyelmét add  meg,
   amely erősebb a halálnál, és a síron túl is él.
   Apostolodnak  lenni  valami  egészen  mást,  sokkal  többet  jelent,  mint
   elszálló lelkesedést, átmeneti  elfoglaltságot. Add,  hogy ezt  mindjobban
   megértsem!
   Kitartó odaadásra van itt szükség!  Ezt az odaadó lelkületet pedig  komoly
   életprogrammal kell ébren  tartani, hogy a  veled való szoros  kapcsolatom
   egy pillanatra se szűnjék meg!
   És ha este fáradtan  tekintek vissza napi  munkámra, küldd rám  áldásodat,
   töltsd el szívemet új örömmel!
   Szítsa lángra újra a belőled  áramló erő buzgalmam hamvadó parazsát,  hogy
   világító fáklyaként éljek, hűségesen a körülöttem terjedő sötétségben!
   Uram, Királyom! Gyújts bennem szent tüzet! Hogy izzó lelkesedéssel, friss,
   fiatalos lendülettel a te szent ügyedet szolgáljam.
   Erős kezű, rugalmas  emberekre van  most szüksége  a világnak.  Olyanokra,
   akiknek élete érték: tevékenység és tüzes szeretet.
   Uram, én ilyen akarok lenni!

   Kedves Evangéliumos listatagok! A napi feliratkozásokat látva, úgy  tűnik,
   hogy holnap vagy holnapután feliratkozik listánk 1000. tagja (de az  sincs
   kizárva, hogy már ma). Ez alkalomból felajánlom, hogy akinek a buzdítására
   lelki közösségünk  leendő ezredik  tagja megtalálja  a Napi  Evangéliumot,
   annak ajándékként  elküldöm  "A  világ  legszebb  imái"  című  könyvet,  s
   ráadásként kap e-mailben  egy szép  képet a Római  Szent Kelemen  bazilika
   szentélyének  mozaikjáról,  amely   egy  gyönyörű   keresztet  ábrázol   a
   felfeszített  Krisztussal.   (A   fotót  én   készítettem,   mert   nagyon
   megtetszettek a kereszten a galambok.)
   Az 1000. feliratkozót  majd név  szerint is  köszöntöm, s  aki ezután  úgy
   érzi,  hogy  ő  ajánlotta  az   illetőnek  a  Napi  Evangéliumot,   kérem,
   jelentkezzen e-mailben (his kukac vipmail.hu).
   Ismételten kérlek benneteket, hogy amikor naponta ugyanazt imádkozzuk,  az
   imát egymásért, lelki közösségünk valamennyi tagjáért is végezzük!
   Emlékeztetlek  benneteket,   hogy  amikor   barátaitoknak  ajánljátok   az
   Evangélium mindennapi  olvasásának,  az  arról való  elmélkedésnek  és  az
   imádkozásnak ezt az  e-mailes lehetőségét,  akkor nem  reklámtevékenységet
   folytattok,  hanem   Krisztus   kérését   teljesítve   bekapcsolódtok   az
   evangelizációba. Köszönöm apostoli segítségeteket és imádkozom azért, hogy
   ezt a tanúságtételt mindig a Szentlélek erejével tudjátok végezni!
   Szeretettel: István atya
   Olvassátok, éljétek és hirdessétek az Evangéliumot!