[Evangelium] 2005-02-17

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Feb. 17., Cs, 05:10:02 CET

   2005. február 17. - Csütörtök

   A hegyi  beszédben Jézus  így szólt  tanítványaihoz: "Kérjetek,  és  adnak
   nektek; keressetek,  és találtok;  zörgessetek, és  ajtót nyitnak  nektek.
   Mert aki  kér,  az kap;  aki  keres, az  talál;  aki zörget,  annak  ajtót
   nyitnak. Kicsoda az közületek, aki fiának követ ad, amikor az kenyeret kér
   tőle? Vagy ha  halat kér, ki  ad kígyót neki?  Ha tehát ti  - bár  rosszak
   vagytok - tudtok jót  adni gyermekeiteknek, mennyivel inkább  jót ad a  ti
   mennyei Atyátok azoknak, akik kérik  őt. Amit tehát akartok, hogy  veletek
   tegyenek az emberek, ti is tegyétek velük! Ez ugyanis a mózesi törvény  és
   a próféták tanítása."

   20. Ezt a különleges bensőséget, amely az eucharisztikus "kommúnióban"
   valósul meg, nem lehet megfelelő módon érteni, sem teljesen megélni az
   egyházi közösségen kívül. Ezt hangsúlyoztam ismételten az Ecclesia de
   Eucharistia enciklikában. Az Egyház Krisztus teste: olyan mértékben járunk
   "Krisztussal", amilyen mértékben kapcsolatban vagyunk "az Ő testével".
   Ezen egység megteremtéséről és fenntartásáról gondoskodik Krisztus a
   Szentlélek kiárasztásával. Ő maga pedig szüntelenül ápolja ezt az egységet
   a maga eucharisztikus jelenlétével. Valójában ugyanis éppen az egyetlen
   eucharisztikus kenyér tesz bennünket egy testté. Ezt erősíti meg Pál
   apostol: "Mi ugyanis sokan egy kenyér, egy test vagyunk, mivel mindnyájan
   egy kenyérből részesedünk" (1Kor 10,17). Az eucharisztikus misztériumban
   Jézus mint közösséget építi az Egyházat a nagy minta szerint, amelyre
   főpapi imájában hivatkozott: "Miként te Atyám bennem és én tebenned, úgy
   legyenek ők is egyek mibennünk, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél
   engem" (Jn 17,21).
   A Szentatya Mane nobiscum Domine apostoli levelének teljes szövege itt
   olvasható: [1]Mane nobiscum Domine

   Imádság:

   Uram, Palesztina utcáin oly jóságos lélekkel fogadtad be a betegeket, hogy
   azok mind hozzád tartozónak érezték magukat. Tölts el engem is ugyanolyan
   jósággal, gyöngédséggel; ajándékozz meg kellő tapintattal, amely oly
   nehezünkre esik, amikor egészségesek vagyunk.
   Add, hogy indulataimat legyőzzem, saját vágyaimról lemondjak, hogy magamat
   minél inkább beteg testvéreimnek szentelhessem, ha állapota úgy kívánja!
   Egészséges vagyok, Uram, és hálát adok ezért! Engedd, hogy felebarátom
   szenvedése megszenteljen, türelemre és alázatra indítson engem.