[Evangelium] 2005-02-11

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Feb. 11., P, 05:10:01 CET

   2005. február 11. - Péntek (Lourdes-i Boldogságos Szűz Mária)

   Keresztelő János tanítványai  egyszer Jézushoz  járultak, és  megkérdezték
   tőle: "Miért  van az,  hogy mi  és a  farizeusok gyakran  böjtölünk, a  te
   tanítványaid viszont nem tartanak böjtöt?" Jézus így felelt nekik:  "Vajon
   szomorkodhat-e a násznép,  amíg velük  van a vőlegény?  Eljönnek a  napok,
   amikor elviszik tőlük a vőlegényt, akkor majd böjtölnek."

   14. Jelentőségteljes, hogy az emmauszi tanítványok, miután az Úr szavai
   megfelelően felkészítették őket, az asztalnál, a "kenyértörés" egyszerű
   gesztusában ismerték fel Őt. A jelek csak akkor "beszélnek", ha az értelem
   megvilágosult és a szív lángol. Az Eucharisztia a megvilágosító és gazdag
   tartalmú üzenetet hordozó jelek e dinamizmusában bontakozik ki teljesen. A
   misztérium a jelek által nyitja meg a hívők szemét.
   Miként az Ecclesia de Eucharistia enciklikában hangsúlyoztam, nagyon
   fontos, hogy a szentség egyetlen vonása se merüljön feledésbe. Az embert
   ugyanis mindig éri a kísértés, hogy az Eucharisztiát a saját emberi
   dimenziói közé redukálja, holott valójában az embernek kell kitárulnia a
   misztérium dimenziói előtt. "Az Eucharisztia túlságosan nagy ajándék
   ahhoz, hogy csorbításokat és kétértelműségeket tűrhetne."
   A Szentatya Mane nobiscum Domine apostoli levelének teljes szövege itt
   olvasható: [1]Mane nobiscum Domine

   Imádság:

   Ó Mária, szentebb minden szenteknél, nagyobb minden teremtményeknél. Te
   vagy az egyetlen, akiben egyesülten ragyog az anyaság és a szüzesség
   fényessége, mert te vagy az Isten kiválasztott anyja. Űzd el lelkemből a
   sötétséget és a jótól való gonosz vonakodást. Szent Fiad szívesen hallgat
   terád: óh édesanya, lépj közbe értem!
   Míg tart ez a nyomorúságos élet, védelmezz és oltalmazz, és ha üt az óra,
   hogy el kell hagynom a testet, állj mellettem, én úrnőm, és vezesd el
   halhatatlan lelkemet az örökkévaló hajlékba. Találjak ott kegyelmes bírót
   isteni Fiadban és boldogan jussak el oda, ahol a vég nélküli fényesség
   ragyog minden kiválasztottak számára. (Szent Efrém)

   Ma van a Betegek Világnapja. A Szentatya üzenete a következő oldalon
   olvasható: [2]Betegek XII. Világnapja - 2005. február 11.

   A nagyböjti készületünk egyik legszebb imádsága a keresztúti ájtatosság.
   Az Eucharisztia évében szeretettel ajánljuk mindenki figyelmébe az
   eucharisztikus keresztutat, amelyet Bodorkós Imre zalaegerszegi káplán
   atya állított össze. [3]Keresztút az Eucharisztia évében