[Evangelium] 2005-02-10

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Feb. 10., Cs, 05:10:02 CET

   2005. február 10. - Csütörtök

   Amikor Péter apostol megvallotta,  hogy Jézus a Messiás,  akkor az Úr  így
   szólt a tanítványokhoz: "Az Emberfiának sokat kell szenvednie: a vének,  a
   főpapok és az  írástudók elutasítják, megölik,  de harmadnapra  feltámad."
   Majd így szólt mindnyájukhoz: "Aki  utánam akar jönni, tagadja meg  magát,
   vegye föl mindennap  a keresztjét,  és úgy  kövessen engem!  Mert aki  meg
   akarja menteni életét, elveszíti azt.  De aki elveszíti életét  énmiattam,
   megmenti azt. Mit  használ az embernek,  ha a egész  világot megnyeri  is,
   önmagát azonban elveszíti, és romlásba dönti?"

   13. A II. Vatikáni Zsinat atyái a Sacrosanctum Concilium konstitúcióban
   kifejtették kívánságukat, hogy "az Ige asztala" bőségesebben kínálja a
   hívőknek a Szentírás kincseit. Ezért járultak hozzá, hogy a liturgikus
   ünnepléseken főként a szentírási olvasmányok mindenki számára érthető
   nyelven hangozzanak el. Maga Krisztus szól, amikor az Egyházban a
   Szentírást olvassuk. Ugyanakkor a celebránsnak ajánlották a homíliát,
   amely a liturgia részeként arra van rendelve, hogy magyarázza Isten Igéjét
   és aktualizálja a keresztény életre. Negyven évvel a Zsinat után az
   Eucharisztia éve jó alkalom arra, hogy a keresztény közösségek erről
   megbizonyosodhassanak. Nem elég ugyanis, ha a szentírási részeket érthető
   nyelven olvassák fel, hanem olyan gondossággal, olyan előkészülettel olyan
   figyelmes hallgatással, illetve csendes elmélkedéssel kell fogadni, ami
   szükséges ahhoz, hogy Isten Igéje megérintse és megvilágosítsa az életet.
   A Szentatya Mane nobiscum Domine apostoli levelének teljes szövege itt
   olvasható: [1]Mane nobiscum Domine

   Imádság:

   Köszönöm, Uram, hogy a magyar nemzet gyermekévé tettél. Akarom is
   szolgálni minden erőmmel országom és nemzetem.
   De túl minden országon és nemzeten, életem nagy célja a Hegyi Beszédben
   meghirdetett Isten Országa. Egész életemet, úgy ahogy tőled kaptam, az
   Isten Országa építésére ajánlom.
   Akarom, hogy a lelkekben megszülessen az Ország, amelyben szent az
   Istennek a neve, s amelyben az ő akarata történik, miként a mennyben.
   Nincs kikötésem. Feltétel nélkül adom át magam a második Krisztusnak, az
   egyháznak. Rendelkezz velem! Íme, itt vagyok. Küldj! Küldötted, apostolod
   akarok lenni.
   Ha élet, élet. Elviselem, bármilyen nehéz is legyen. Ha meg halál, majd ad
   hozzá erőt, aki Tarziciusnak és Ágnesnek adott, s azt is elfogadom.

   Gondolatok [2]Nagyböjt kezdetére

   A nagyböjti készületünk egyik legszebb imádsága a keresztúti ájtatosság.
   Ez az imádság már évszázadok óta alkalmas eszköz ahhoz, hogy egyre jobban
   átéljük, mit vállalt értünk, a mi megváltásunkért Jézus. Akár a templomi
   közös szertartáson veszünk részt, akár otthonunkban végezzük ezt az imát,
   gondoljunk közben arra, hogy mindezt a szenvedést Krisztus az irántunk
   való szeretetből vállalta önként magára. A kereszten értünk meghaló
   Krisztus áldozatát jelenitjük meg minden szentmisében. Az Eucharisztia
   évében szeretettel ajánljuk mindenki figyelmébe az eucharisztikus
   keresztutat, amelyet Bodorkós Imre zalaegerszegi káplán atya állított
   össze. [3]Keresztút az Eucharisztia évében