[Evangelium] 2005-02-09
evangelium at communio.hu
evangelium at communio.hu
2005. Feb. 9., Sze, 05:10:02 CET
2005. február 9. - Hamvazószerda
A hegyi beszédben Jézus így szólt tanítványaihoz: Vigyázzatok!
Jótetteitekkel ne hivalkodjatok az emberek előtt, mert így a mennyei
Atyától nem kaptok értük jutalmat. Amikor tehát alamizsnát osztasz, ne
kürtöltess magad előtt, mint a képmutatók teszik a zsinagógákban és az
utcákon, hogy dicsérjék őket az emberek! Bizony mondom nektek, ezzel már
meg is kapták jutalmukat. Amikor te adsz alamizsnát, ne tudja bal kezed,
mit cselekszik a jobb kezed, hogy adományod rejtekben legyen, és akkor
Atyád jutalmaz meg érte, aki lát téged a rejtekben is. Amikor pedig
imádkoztok, ne legyetek olyanok, mint a képmutatók, akik szeretnek az
emberek szeme láttára a zsinagógákban és az utcasarkokon állva imádkozni!
Bizony mondom nektek, már meg is kapták jutalmukat. Amikor imádkozol, menj
be a szobádba, és zárt ajtó mögött, a rejtekben imádkozzál Atyádhoz!
Atyád, aki a rejtekben is lát, megfizet neked. Amikor böjtöltök, ne
legyetek mogorvák, mint a képmutatók! Keserű arcot mutatnak, hogy az
emberek meglássák rajtuk a böjtölést. Bizony mondom nektek, ezzel már meg
is kapták jutalmukat. Amikor te böjtölsz, illatosítsd be hajadat és mosd
meg arcodat, hogy az emberek ne vegyék észre böjtölésedet, csak Atyád, aki
a rejtekben jelen van! Atyád, aki a rejtekben is lát, megfizet neked.
Mt 6,1-6.16-18
Elmélkedés:
12. Az Eucharisztia mindenekelőtt azért világosság, mert az Eucharisztia
liturgiáját minden szentmisében megelőzi Isten Igéjének liturgiája, és a
két "asztal", tudniillik az Ige és a kenyér asztala egységet alkot. Ez az
összetartozás mutatkozik a János-evangélium eucharisztikus beszédében,
amelyben Jézus tanítása misztériumának alapvető bemutatásáról áttér a
sajátos eucharisztikus jelleg magyarázatára: "Az én Testem valóban étel,
és az én Vérem valóban ital" (Jn 6,55). Tudjuk, hogy e kijelentés a
hallgatók nagy részében krízist okozott, és arra indította Pétert, hogy az
apostolok és minden idők Egyháza szószólójaként kimondja: "Uram, kihez
menjünk? Az örök élet igéi nálad vannak" (Jn 6,68). Az emmauszi
tanítványok történetében maga Krisztus mutatja meg "Mózesen kezdve az
összes prófétánál", hogyan beszélt "az összes Írás" személye
misztériumáról (vö. Lk 24,27). Szavai "meggyújtották" a tanítványok
szívét, megszabadították őket a szomorúság és a reménytelenség árnyaitól,
és felkeltették bennük a vágyat, hogy vele maradhassanak: "Maradj velünk,
Urunk!" (vö. Lk 24,29).
A Szentatya Mane nobiscum Domine apostoli levelének teljes szövege itt
olvasható: [1]Mane nobiscum Domine
Imádság:
Könyörülj rajtam, Istenem!
Mivel irgalmas és jóságos vagy,
töröld el gonoszságomat mérhetetlen irgalmaddal.
Mosd le bűnömet teljesen,
és vétkemtől tisztíts meg engem.
Gonoszságomat beismerem,
szüntelenül előttem lebeg bűnöm.
Egyedül csak ellened vétettem,
ami színed előtt gonosz, olyat tettem.
Tiszta szívet teremts bennem, Istenem,
az erős lelket éleszd fel újra bennem.
Ne taszíts el színed elől,
és szent lelkedet ne vond meg tőlem.
50. zsoltár
References
Visible links
1. http://www.katolikus.hu/szombathely/mane.html
More information about the Evangelium
mailing list