[Evangelium] 2005-02-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Feb. 9., Sze, 05:10:02 CET


   2005. február 9. - Hamvazószerda

   A  hegyi   beszédben   Jézus  így   szólt   tanítványaihoz:   Vigyázzatok!
   Jótetteitekkel ne  hivalkodjatok  az emberek  előtt,  mert így  a  mennyei
   Atyától nem kaptok  értük jutalmat.  Amikor tehát  alamizsnát osztasz,  ne
   kürtöltess magad előtt,  mint a  képmutatók teszik a  zsinagógákban és  az
   utcákon, hogy dicsérjék őket az  emberek! Bizony mondom nektek, ezzel  már
   meg is kapták jutalmukat. Amikor te  adsz alamizsnát, ne tudja bal  kezed,
   mit cselekszik a  jobb kezed,  hogy adományod rejtekben  legyen, és  akkor
   Atyád jutalmaz  meg érte,  aki  lát téged  a  rejtekben is.  Amikor  pedig
   imádkoztok, ne  legyetek olyanok,  mint a  képmutatók, akik  szeretnek  az
   emberek szeme láttára a zsinagógákban és az utcasarkokon állva  imádkozni!
   Bizony mondom nektek, már meg is kapták jutalmukat. Amikor imádkozol, menj
   be a  szobádba, és  zárt  ajtó mögött,  a rejtekben  imádkozzál  Atyádhoz!
   Atyád, aki  a  rejtekben is  lát,  megfizet neked.  Amikor  böjtöltök,  ne
   legyetek mogorvák,  mint  a képmutatók!  Keserű  arcot mutatnak,  hogy  az
   emberek meglássák rajtuk a böjtölést. Bizony mondom nektek, ezzel már  meg
   is kapták jutalmukat. Amikor te  böjtölsz, illatosítsd be hajadat és  mosd
   meg arcodat, hogy az emberek ne vegyék észre böjtölésedet, csak Atyád, aki
   a rejtekben jelen van! Atyád, aki a rejtekben is lát, megfizet neked.
   Mt 6,1-6.16-18

   Elmélkedés:

   12. Az Eucharisztia mindenekelőtt azért világosság, mert az Eucharisztia
   liturgiáját minden szentmisében megelőzi Isten Igéjének liturgiája, és a
   két "asztal", tudniillik az Ige és a kenyér asztala egységet alkot. Ez az
   összetartozás mutatkozik a János-evangélium eucharisztikus beszédében,
   amelyben Jézus tanítása misztériumának alapvető bemutatásáról áttér a
   sajátos eucharisztikus jelleg magyarázatára: "Az én Testem valóban étel,
   és az én Vérem valóban ital" (Jn 6,55). Tudjuk, hogy e kijelentés a
   hallgatók nagy részében krízist okozott, és arra indította Pétert, hogy az
   apostolok és minden idők Egyháza szószólójaként kimondja: "Uram, kihez
   menjünk? Az örök élet igéi nálad vannak" (Jn 6,68). Az emmauszi
   tanítványok történetében maga Krisztus mutatja meg "Mózesen kezdve az
   összes prófétánál", hogyan beszélt "az összes Írás" személye
   misztériumáról (vö. Lk 24,27). Szavai "meggyújtották" a tanítványok
   szívét, megszabadították őket a szomorúság és a reménytelenség árnyaitól,
   és felkeltették bennük a vágyat, hogy vele maradhassanak: "Maradj velünk,
   Urunk!" (vö. Lk 24,29).
   A Szentatya Mane nobiscum Domine apostoli levelének teljes szövege itt
   olvasható: [1]Mane nobiscum Domine

   Imádság:

   Könyörülj rajtam, Istenem!
   Mivel irgalmas és jóságos vagy,
   töröld el gonoszságomat mérhetetlen irgalmaddal.
   Mosd le bűnömet teljesen,
   és vétkemtől tisztíts meg engem.
   Gonoszságomat beismerem,
   szüntelenül előttem lebeg bűnöm.
   Egyedül csak ellened vétettem,
   ami színed előtt gonosz, olyat tettem.
   Tiszta szívet teremts bennem, Istenem,
   az erős lelket éleszd fel újra bennem.
   Ne taszíts el színed elől,
   és szent lelkedet ne vond meg tőlem.
   50. zsoltár

References

   Visible links
   1. http://www.katolikus.hu/szombathely/mane.html



More information about the Evangelium mailing list