[Evangelium] 2005-02-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Feb. 7., H, 05:10:02 CET

   2005. február 7. - Hétfő

   Jézus és apostolai egyszer áthajóztak  a Genezáreti-tó túlsó partjára,  és
   ott kikötöttek. Amint kiszálltak a bárkából, az emberek rögtön fölismerték
   Jézust. Bejárták az  egész környéket, s  a betegeket hordágyon  odavitték,
   ahol a hír szerint  Jézus tartózkodott. Amerre csak  járt, a falvakban,  a
   városokban és a tanyákon, kitették a betegeket a terekre, és kérték,  hogy
   legalább  a   ruhája  szegélyét   érinthessék.  Aki   csak   megérintette,
   meggyógyult.

   10. A Rózsafüzér évének közepén írtam az Ecclesia de Eucharistia
   enciklikát, amellyel meg akartam mutatni, hogy az Eucharisztia misztériuma
   milyen elválaszthatatlan és eleven kapcsolatban van az Egyházzal.
   Mindenkit arra hívtam, hogy az eucharisztikus áldozatot olyan odaadással
   ünnepeljük, amit az megérdemel, és adjuk meg az Eucharisztiában jelenlévő
   Jézusnak szentmisén kívül is az imádás hódolatát, ami e nagy misztériumot
   megilleti. Nagyon hangsúlyoztam az eucharisztikus lelkiség szükségességét,
   példaképül állítva máriát, mint "eucharisztikus asszonyt".
   Az Eucharisztia éve tehát egy évről évre erősödő alapra épül, és egyre
   inkább Krisztusra és az Ő arca szemlélésére támaszkodik. Bizonyos
   értelemben az összegezés éve, az egész eddig megtett út csúcsa. Mennyi
   mindent lehetne elmondani azért, hogy jól éljük végig ezt az évet! Én csak
   néhány szempontra korlátozom magam, amelyek mindenkit segíthetnek a
   megvilágosult és termékeny tevékenység felé.
   A Szentatya Mane nobiscum Domine apostoli levelének teljes szövege itt
   olvasható: [1]Mane nobiscum Domine

   Imádság:

   Szükségem van rád, hogy taníts napról napra, minden napnak a követelménye
   és szükséglete szerint. Add meg, Uram, a lelkiismeretnek azt a
   tisztaságát, amely csak a te sugallatodat érzi és fogja fel. Fülem süket,
   nem hallom hangodat. Szemem homályos, nem látom jeleidet. Csak Te tudod
   élessé tenni fülemet, tisztává tenni szememet, megtisztítani és megújítani
   szívemet. Taníts meg arra, hogy ott üljek lábadnál és hallgassam a
   szavadat. Ámen.