[Evangelium] 2005-02-06

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Feb. 6., V, 05:10:02 CET

   2005. február 6. - Évközi 5. vasárnap

   Abban az időben Jézus így szólt  tanítványaihoz: "Ti vagytok a föld  sója.
   De ha a só ízét veszti, mivel  sózzák meg? Nem való az egyébre, mint  hogy
   kidobják, s  eltapossák az  emberek.  Ti vagytok  a világ  világossága.  A
   hegyen épült várost nem lehet elrejteni. Lámpát sem azért gyújtanak,  hogy
   a  véka  alá  rejtsék,  hanem  a  lámpatartóra  teszik,  hogy   világítson
   mindenkinek a házban. Úgy világítson a ti világosságtok az emberek  előtt,
   hogy látva jótetteiteket, magasztalják mennyei Atyátokat!"

   9. Ezt követően, amikor meghirdettem a Rózsafüzér évét és közzétettem a
   Rosarium Virginis Mariae kezdetű apostoli levelemet, újra szóltam Krisztus
   arcának szemléléséről a rózsafüzér imádságából kiindulva, máriás
   szempontból. E hagyományos imádság ugyanis, melyet az egyházi
   Tanítóhivatal annyira ajánl és Isten népének annyira kedves, teljesen
   biblikus és evangéliumi jellegű, mert miközben az Üdvözlégy-eket ismételve
   a titokról elmélkedik, határozottan Jézus nevére és arcára összpontosít.
   Ismétléseivel a szeretet pedagógiájának egyik formája, mely a lélekben
   fellobbantja ugyanazt a szeretetet, amellyel Mária szerette Fiát. Ezért
   sok évszázados érlelődéséhez valamit hozzáadva úgy akartam, hogy e
   szemlélődési mód, amit az "evangélium foglalatának" nevezhetünk,
   egészüljön ki a világosság titkaival. És nem természetes, hogy a
   világosság titkainak csúcsa az Eucharisztia?
   A Szentatya Mane nobiscum Domine apostoli levelének teljes szövege itt
   olvasható: [1]Mane nobiscum Domine

   Imádság:

   Legszentebb Szentháromság, három Személyben egy Isten, szilárd hittel
   vallom, hogy jelen vagy. Mély alázattal imádlak téged, minden erőmből
   dicsérlek és magasztallak téged. Hálát adok neked, ó bőkezű Isten, szívem
   mélyéből mindazon kegyelmekért, amelyeket bármikor is kaptam tőled. A te
   végtelen jóságod óvott meg ez éjjel minden bajtól, és ismét új napot
   ajándékozott nekem. Hogyan mutathatnám ki jobban hálámat, ó Legfőbb Jó,
   mint azzal, hogy ezen a napon egyedül neked szolgálok? Tehát egyedül neked
   ajánlom minden gondolatomat, szavamat, tettemet és szenvedésemet. Áldd meg
   mindezt, ó Szent Isten, hogy megszentelje őket isteni Szereteted, s hogy a
   te dicsőségedre és az én üdvösségemre lehessenek.

   Az evangéliumhoz kapcsolódó elmélkedés a következő oldalon olvasható:
   [2]Gondolatok