[Evangelium] 2005-02-05

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Feb. 5., Szo, 05:10:02 CET

   2005. február 5. - Szent Ágota szűz és vértanú

   Abban  az  időben  az  apostolok  visszatértek  Jézushoz,  és  beszámoltak
   mindarról, amit tettek és  tanítottak. Ő így  szólt hozzájuk: "Gyertek  ti
   is, (menjünk)  a  pusztaságba egy  magányos  helyre, hogy  pihenjetek  egy
   kicsit!" Mert olyan nagy jövés-menés volt körülöttük, hogy még evésre  sem
   maradt idejük. Bárkába szálltak tehát, és elmentek egy elhagyatott helyre,
   hogy magukban  legyenek.  De  sokan  látták,  amikor  elmentek,  és  sokan
   megtudták. Erre  minden városból  gyalog odasiettek,  és megelőzték  őket.
   Amikor Jézus kiszállt és  látta a nagy tömeget,  megesett rajtuk a  szíve.
   Olyanok voltak, mint a pásztor  nélküli juhok. Ezért tanítani kezdte  őket
   sok mindenre.

   8. A nagy jubileum örökségét gyűjtöttem össze a Novo millennio ineunte
   kezdetű apostoli levelemben. E programadó dokumentumban a Krisztus arcának
   szemlélésére épülő lelkipásztori irányzatot sürgettem egy olyan egyházi
   pedagógia keretében , mely képes arra, hogy az imádság művészetével
   elérhető életszentség "magas mércéje" felé törekedjen. E szempontból
   hiányozhatott-e a liturgikus elkötelezettség, s különösen az
   eucharisztikus élet iránti fegyelem? Akkor ezt írtam: "A huszadik
   században, különösen a Zsinat óta, sokat fejlődött a keresztény közösség a
   szentségek - főként az Eucharisztia - ünneplésében. Továbbra is ki kell
   tartanunk ebben az irányban, különös szerepet tulajdonítva a vasárnapi
   eucharisztikus ünnepnek és magának a vasárnapnak is, a hit különleges
   napjaként tartva számon, a feltámadt Úr napjaként, amikor - mint hetenként
   ismétlődő valódi Húsvéton - megkapjuk a Szentlélek ajándékát." Az
   imádságra nevelésről szólva azt kértem, hogy ápolják az imaórák
   liturgiáját, amely által az Egyház megszenteli a nap óráit, és a
   liturgikus esztendő tagolásával az idő folyamát.
   A Szentatya Mane nobiscum Domine apostoli levelének teljes szövege itt
   olvasható: [1]Mane nobiscum Domine

   Imádság:

   Imádkozzunk, hogy a Szentlélek lépjen be életünkbe, bárhol legyünk is,
   és tanítson bennünket, hogy Jézushoz hasonlóvá válva
   lefelé lépkedjünk a létrán,
   s fölfedezzük a Megváltót a szegények szívében,
   hogy megkaphassák méltó helyüket a társadalomban
   és az egyházban.
   Jean Vanier