[Evangelium] 2005-01-19

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jan. 19., Sze, 05:10:02 CET

   2005. január 19. - Szerda

   Egy szombati napon Jézus betért a kafarnaumi zsinagógába. Volt ott egy fél
   kezére béna  ember. A  farizeusok figyelték  Jézust, vajon  meggyógyítja-e
   szombaton. Vádaskodni akartak ugyanis  ellene. Jézus felszólította a  béna
   kezű  embert:  "Állj  ide  középre!"  Aztán  megkérdezte  a  körülállókat:
   "Szabad-e szombaton jót  vagy rosszat  tenni, életet  menteni vagy  veszni
   hagyni?" Ők azonban hallgattak. Erre Jézus szívük keménységén elszomorodva
   haragosan végignézett rajtuk, aztán így  szólt az emberhez: "Nyújtsd ki  a
   kezedet!" A beteg  kinyújtotta kezét,  és meggyógyult.  Erre a  farizeusok
   kimentek,  és  tanakodni   kezdtek  a   Heródes-pártiakkal,  hogy   miként
   okozhatnák Jézus vesztét.
   Mk 3,1 - 6

   Imádság:

   Isteni bölcsesség, vezess engem!
   Isteni hatalom, erősíts engem!
   Isteni jóság, kegyelmeddel árassz el engem!
   Isteni szellem, tüzesíts át engem!
   Isteni szeretet, karolj át engem!
   Isteni akarat, rendelkezzél velem!
   Isteni szent fölség, szentelj meg engem!
   Én Istenem kegyessége, vigasztalj meg engem!
   Isteni méltóság, kormányozzál engem!
   Isten! Végtelenségedből töltekezzék lelkem!
   Istenem fényessége, világosíts meg engem!
   Isten irgalmassága mentse meg a lelkem!
   Szentháromság egy Isten, áldj meg engem!
   Áldj meg életemben, áldj meg halálomban;
   Áldj meg itt a földön és az örökkévalóságban!

   II. János Pál pápa az Eucharisztia évében teljes búcsút engedélyezett az
   Oltáriszentség imádásához kapcsolódóan. Honlapunkon olvasható az Apostoli
   Penitenciária dekrétuma, amely a teljes búcsú elnyerésének lehetőségeit
   illetve feltételeit tartalmazza.
   A Szentatya kéri, hogy a papok tájékoztassák a híveket az Egyháznak ezen
   üdvös intézkedéséről, legyenek nagylelkűek a gyónási lehetőségek
   felkínálásában, s előre meghatározott időpontokban vezessenek
   szentségimádási ájtatosságokat, amelyen a hívők kifejezhetik az
   Oltáriszentség iránti tiszteletüket. [1]Dekrétum