[Evangelium] 2005-01-16

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jan. 16., V, 05:10:01 CET

   2005. január 16. - Évközi 2. vasárnap

   Abban az  időben: Amikor  János látta,  hogy Jézus  közeledik feléje,  így
   szólt: "Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ő az, akiről én
   azt mondtam: Utánam  jön egy férfi,  aki megelőz engem,  mert előbb  volt,
   mint én. Én sem ismertem őt, de azért jöttem, és azért keresztelek vízzel,
   hogy megismertessem őt Izraelben."
   János azután így  folytatta tanúságtételét: "Láttam,  hogy az égből,  mint
   egy galamb, leszáll rá a Lélek, és rajta marad. Én sem ismertem őt, de aki
   küldött, hogy  vízzel kereszteljek,  az mondta  nekem: Akire  látod,  hogy
   rászáll a Lélek, és rajta marad, ő az, aki Lélekkel keresztel. Én  láttam,
   és tanúskodom arról, hogy ő az Isten Fia!"
   Jn 1,29 - 34

   Imádság:

   Felebarátom éppen olyan ember - mint én vagyok.
   Az ő sorsa - lehetne az én sorsom is.
   Az Isten képmása - akárcsak én.
   Őt is Krisztus váltotta meg - akárcsak engem.
   Isten azt parancsolja, hogy felebarátomat ugyanúgy szeressem, mint
   magamat.
   Amit felebarátomnak teszek, Jézus úgy tekinti, mintha neki tenném.
   Nem lehetek Jézus tanítványa, ha nem szeretem az embereket.
   Nem vagyok keresztény, ha nem segítek embertársaimon.
   Ha felebarátomat megvetem, Isten is megvet engem.
   Ha felebarátomat gyűlölöm, Isten is elítél engem.
   Ha felebarátomat megszomorítom, Isten sem kímél engem.
   Ha felebarátomnak megbocsátok, megbocsát nekem Isten is.
   Ha felebarátomat gyámolítom, Isten engem is fölkarol.
   Amit felebarátomnak teszek, azt teszi velem az Isten.
   Isten aszerint ítél majd meg, mennyire voltam jó az emberekhez.
   Uram add, hogy szeressem felebarátomat, mint önmagamat!

   Az evangéliumhoz kapcsolódó elmélkedés a következő oldalon olvasható:
   [1]Gondolatok