[Evangelium] 2005-01-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jan. 7., P, 05:10:01 CET

   2005. január 7. - Péntek

   Abban az időben, amikor Jézus  az egyik városban tartózkodott, talált  ott
   egy leprával  borított férfit.  Mihelyt a  leprás meglátta  Jézust,  arcra
   borult előtte,  és kérlelte:  "Uram,  ha akarod,  meggyógyíthatsz  engem."
   Jézus kinyújtotta  kezét,  megérintette,  és  így  szólt  hozzá:  "Akarom,
   tisztulj meg!" Erre  azonnal elhagyta  őt a lepra.  Jézus meghagyta  neki,
   hogy senkinek se szóljon.  "Menj inkább - mondta  -, mutasd meg magadat  a
   papnak,  és  gyógyulásodnak  bizonyságául  ajánld  fel  tisztulásodért  az
   áldozatot, amint  Mózes rendelte!"  A gyógyítás  híre mégis  egyre  jobban
   elterjedt. A  nép  nagy  tömegben  tódult  Jézushoz,  hogy  hallgassa,  és
   betegségeiből gyógyulást  nyerjen. Ő  azonban inkább  egy magányos  helyre
   vonult vissza, hogy imádkozzék.

   Istenem, adj nekem derűt és nyugalmat, hogy tudomásul vegyem mindazt, amin
   úgysem változtathatok;
   Bátorságot, hogy változtassak azon, aminek megváltoztatására képes vagyok;
   És bölcsességet, hogy mindig megmondhassam, mi a különbség a kettő között.