[Evangelium] 2005-01-06

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jan. 6., Cs, 05:10:02 CET

   2005. január 6. - Csütörtök

   Abban az időben Jézus a  (Szent)lélek erejével visszatért Galileába.  Híre
   elterjedt az  egész  környéken.  Tanított  a  zsinagógákban,  és  mindenki
   elismeréssel  beszélt  róla.  Eljutott  Názáretbe  is,  ahol  nevelkedett.
   Szokása szerint bement szombaton a zsinagógába, és olvasásra jelentkezett.
   Izajás próféta könyvét adták oda neki. Szétbontotta a tekercset, és  éppen
   arra a helyre talált, ahol ez volt írva: "Az Úr Lelke van rajtam.  Fölkent
   engem és  elküldött,  hogy örömhírt  vigyek  a szegényeknek,  hirdessem  a
   foglyoknak a szabadulást,  a vakoknak  a látást, hogy  szabaddá tegyem  az
   elnyomottakat, és hirdessem: elérkezett az Úr esztendeje." Összetekerte az
   írást,  átadta  a  szolgának,  és   leült.  A  zsinagógában  minden   szem
   rászegeződött. Ő  pedig  elkezdte  beszédét: "Ma  beteljesedett  az  írás,
   amelyet  az  imént   hallottatok."  Mindnyájan  igazat   adtak  neki,   de
   meglepődtek a magasztos igéken, amelyek ajkáról fakadtak.
   Lk 4,14 - 22a

   Imádság:

   Üdvözítőm, nagy Királyom,
   beértél lelkembe.
   Örömmel hordalak szívemben téged,
   aki a mindenség vagy.

   Legyen a tied minden,
   ami a szívemben van;
   mindent lábad elé teszek.
   Te vagy az én Királyom!

   Édes Úr, Te lejöttél az égből
   egykor a földünkre,
   értünk, emberekért éltél,
   s meghaltál a kereszten, feküdtél a sírban.

   Dicsőségesen föltámadtál,
   fölmentél a mennyekbe,
   de szereteted emlékeként
   nekünk adtad e szentséget.