[Evangelium] 2005-01-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jan. 3., H, 05:10:01 CET

   2005. január 3. - Hétfő

   Amikor Jézus  meghallotta,  hogy (Keresztelő)  Jánost  fogságba  vetették,
   visszatért Galileába. Elhagyta  Názáretet, és  a tengerparti  Kafarnaumban
   telepedett le, Zabulon és Neftali vidékén, hogy beteljesedjék, amit Izajás
   próféta mondott:
   Zabulon földje  és Neftali  földje,  a tenger  útja,  a Jordán  vidéke,  a
   pogányok Galileája: A sötétben lakó nép  nagy fényt lát, és fény virrad  a
   halál honában s árnyékában ülőkre."
   Ettől kezdve Jézus  tanítani kezdett.  Ezt hirdette:  "Térjetek meg,  mert
   elközelgett  a  mennyek  országa!"  Bejárta  egész  Galileát.  Tanított  a
   zsinagógákban, hirdette a  mennyek országa örömhírét,  és meggyógyított  a
   nép körében  minden  betegséget  és  minden  bajt.  Híre  elterjedt  egész
   Szíriában. Hozzá  vittek  mindenféle  beteget,  akik  különböző  fájdalmas
   betegségekben  és  bajokban  szenvedtek:  még  ördögtől   megszállottakat,
   holdkórosokat és  bénákat  is  -,  és ő  mind  meggyógyította  őket.  Nagy
   népsereg követte Galileából, Dekapoliszból,  Jeruzsálemből, Júdeából és  a
   Jordánon túlról.
   Mt 4,12 - 17. 23 - 25

   Imádság:

   Uram, Jézus Krisztus, boldog vagyok és köszönöm, hogy meghívtál egyházad
   közösségébe.
   Köszönöm értem elszenvedett fájdalmaidat, dicsőséges feltámadásodat,
   amelyek mindezt a boldogságot szolgálták.
   Köszönöm az azóta rám fordított gondot és törődést; Szűzanyánknak,
   édesanyádnak köszönöm, hogy oltalmába vett és vigyázott rám.

   Gyűjtés a szökőár károsultjainak
   A december 26-ai, délkelet-ázsiai szökőár eddig 120 ezer emberéletet
   követelt, a hajléktalanná vált emberek száma ötmillió. A Magyar Katolikus
   Püspöki Konferencia a természeti katasztrófa másnapján 10 millió forint
   gyorssegélyt juttatott el a térségbe a károk enyhítésére. A további
   segítségnyújtás érdekében a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia kérésére
   2005. január 9-én, vasárnap minden hazai katolikus templomban gyűjtés lesz
   a katasztrófa sújtotta délkelet-ázsiai területek lakossága számára. Kérjük
   a hívek nagylelkű támogatását felebarátaink megsegítésére!