[Evangelium] 2004-12-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Dec. 14., K, 05:10:01 CET

   2004. december 14. - Keresztes Szent János áldozópap és egyháztanító

   Abban az időben Jézus ezt mondta a főpapoknak és a nép véneinek: "Erről mi
   a véleményetek? Egy  embernek két fia  volt. Odament az  egyikhez, és  így
   szólt hozzá:  "Fiam,  menj  ki ma,  és  dolgozz  a szőlőben!"  A  fiú  azt
   válaszolta: "Nincs kedvem!", de később megbánta, és mégis kiment.  Odament
   a másikhoz, és annak is szólt. Az így válaszolt: "Szívesen, uram!",  menni
   azonban nem ment. Kettőjük közül  melyikük teljesítette az apa  akaratát?"
   Azt felelték: "Az első."
   Erre Jézus így szólt hozzájuk: "Bizony mondom nektek: A vámosok és utcanők
   megelőznek  titeket  Isten  országában.  Mert  eljött  hozzátok  János  az
   igazságosság útján járva, és  ti nem hittetek neki,  a vámosok és  utcanők
   viszont hittek neki. De ti, akik mindezt láttátok, még ezután sem tértetek
   jobb belátásra, hogy higgyetek neki!"

   Tudom, hogy forrás fakad titkosan - bár éjszaka van.
   Ez örök forrás rejtőzik szemünktől, barlangnak sűrű mélységében tör föl -
   bár éjszaka van.
   Nem tudni hol, mert eredete nincsen, ám ami van, ered belőle minden - bár
   éjszaka van.
   És szépségéhez nincs hasonló semmi, az ég és föld szokott belőle inni -
   bár éjszaka van.
   Tudom, hogy nincsen medre, hol szaladna, és nem tud senki átlábalni rajta
   - bár éjszaka van.
   Hogy tisztaságát semmi nem zavarja, hogy minden fény a fényét tőle kapja -
   bár éjszaka van.
   Tudom, belőle óriás erek folynak, eget és poklot, embert záporoznak - bár
   éjszaka van.
   Tudom, az ér, mi sodrából kiválik, mindenható, akárcsak ő, e másik - bár
   éjszaka van.
   Mi kettőjükből tör egyetlenegybe, nincsen ki nála fontosabb lehetne, - bár
   éjszaka van.
   Az örök forrás titkos útját járva, élő kenyérben életünk kínálja - bár
   éjszaka van.
   Ím e sötétben látja a teremtmény, hogy oltsa szomját, vizét fölkeresvén -
   bár éjszaka van.
   Azt az eleven forrást, mire vágyom, az Élet kenyerében megtalálom - bár
   éjszaka van.