[Evangelium] 2004-12-13

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Dec. 13., H, 05:10:01 CET

   2004. december 13. - Szent Lúcia szűz és vértanú

   Egy alkalommal Jézus a templomba ment, és tanított. Közben odaléptek hozzá
   a főpapok  meg a  nép vénei,  és megkérdezték:  "Miféle hatalommal  teszed
   ezeket? Ki  adta neked  a hatalmat  ehhez?" Jézus  így válaszolt:  "Én  is
   kérdezek tőletek  valamit. Ha  megfeleltek  rá, megmondom  nektek,  milyen
   hatalommal teszek így. Honnan volt János keresztsége? A mennyből-e vagy az
   emberektől?" Azok  tanakodni kezdtek  egymás között:  "Ha azt  mondjuk,  a
   mennyből volt, azt feleli: "Hát akkor  miért nem hittetek neki?" Ha  pedig
   azt mondjuk: "Az emberektől", akkor meg félnünk kell a néptől, mert Jánost
   mindenki prófétának  tartja." Ezért  ezt a  választ adták  Jézusnak:  "Nem
   tudjuk." "Akkor én sem  mondom meg nektek,  hogy milyen hatalommal  teszek
   így" - felelte Jézus.

   Közel van az Úr mindenkihez, aki hozzá fordul. Közel van ahhoz, aki
   bizalommal hívja őt segítségül. Hirdesse a nyelvem Isten dicsőségét, szent
   nevét dicsérettel említse minden ajk. Alleluja, alleluja, jöjj Uram és ne
   késsél! Oldd le népedről a bilincseket melybe a bűn verte. Alleluja.