[Evangelium] 2004-11-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Nov. 30., K, 05:10:01 CET

   2004. november 30. - Szent András apostol

   A Galileai-tenger  mentén  járva  meglátott  két  testvért:  Simont,  akit
   Péternek is  neveznek, és  Andrást, a  testvérét. Éppen  hálót vetettek  a
   tengerbe, mert halászok voltak. Így szólt hozzájuk: "Kövessetek engem,  és
   én emberek halászává teszlek titeket!"  Erre azok otthagyták hálóikat,  és
   követték őt.
   Amint onnan továbbment,  meglátott másik két  testvért is: Zebedeus  fiát,
   Jakabot és testvérét, Jánost. Apjukkal, Zebedeussal a hálóikat  javították
   a csónakban. Őket is elhívta. Ők  is otthagyták a csónakot és az  apjukat,
   és követték őt.

   Mennyei Atyám!
   Hálát adok neked az egészséges pihenésért, amellyel megajándékoztál. Újra
   ébredt lelkem legyen egészen a tiéd! Ezen a napon úgy akarok járni-kelni,
   mint te: mindenütt jót akarok cselekedni.
   Minden embert, aki csak találkozik velem, úgy fogadok, mint akit te
   küldtél hozzám. Ő a testvért lássa bennem, az én szavaimból és tetteimből
   pedig a krisztusi szeretet sugározzék reá.
   Senki se távozzék tőlem anélkül, hogy legalább egy jó szót ne kapott
   volna.
   Add, hogy magamat elfelejtsem, és bele tudjam élni magam mások helyzetébe.
   Add, hogy sohase veszítsem el önuralmamat, és ne legyek barátságtalan vagy
   sértő.
   Add meg, hogy mindig megnyerő modorú legyek, és éljen bennem szikrányi
   humor, hiszen erre olyan nagy szükség van a szomorú világban.
   Végül add meg, hogy mindenkit legalább parányit vezessek közelebb Szent
   Fiadhoz a Szűzanya által. Ámen.
   XXIII. János pápa