[Evangelium] 2004-11-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Nov. 15., H, 05:10:01 CET

   2004. november 15. - Nagy Szent Albert püspök és egyháztanító

   Amikor Jeruzsálembe  menet  Jézus  Jerikó városához  közeledett,  egy  vak
   koldus ült az út szélén. Amint  ez meghallotta, hogy sokan vonulnak  arra,
   megkérdezte,  mi  történik.  Mondták  neki,  hogy  a  názáreti  Jézus  jön
   errefelé. Erre  kiáltozni kezdett:  "Jézus, Dávid  fia könyörülj  rajtam!"
   Akik  elöl  mentek,  csitították,  hogy  hallgasson.  De  ő  annál  jobban
   kiáltotta: "Dávid fia, könyörülj rajtam!"  Jézus ekkor megállt, és  szólt,
   hogy vezessék hozzá. Amikor odaért,  megkérdezte: "Mit akarsz, mit  tegyek
   veled?" A  vak könyörgött:  "Uram, hogy  lássak!" Jézus  így szólt  hozzá:
   "Láss!  Hited   meggyógyított   téged."  Azonnal   visszanyerte   látását.
   Dicsőítette Istent,  és követte  őt. Ennek  láttára az  egész nép  áldotta
   Istent.