[Evangelium] 2004-11-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Nov. 14., V, 05:10:01 CET

   2004. november 14. - Évközi 33. vasárnap

   Abban az időben:
   Amikor  némelyek  megjegyezték,  hogy  milyen  szép  kövekkel  és   díszes
   fogadalmi ajándékokkal van díszítve a  templom, Jézus ezt mondta:  "Jönnek
   majd napok,  amikor abból,  amit  most itt  láttok,  kő kövön  nem  marad,
   mindent lerombolnak."
   Erre megkérdezték tőle:  "Mester, mikor történik  mindez? És milyen  jelek
   előzik  meg?"  Ő  így  válaszolt:  "Vigyázzatok,  nehogy   félrevezessenek
   titeket!  Sokan  jönnek  az  én  nevemben  s  mondják:  "Én  vagyok."  És:
   "Elérkezett az idő." Ne kövessétek őket. Amikor háborúkról és lázadásokról
   hallotok, ne rémüldözzetek. Mindennek előbb  meg kell történnie, de  ezzel
   még nincs itt a vég!"
   Aztán így folytatta: "Nemzet  nemzet ellen és  ország ország ellen  támad.
   Nagy földrengés  lesz  itt is,  ott  is, éhínség  és  dögvész.  Félelmetes
   tünemények és rendkívüli jelek tűnnek fel az égen. De előbb kezet  emelnek
   rátok, és üldözni  fognak benneteket. Kiszolgáltatnak  a zsinagógáknak  és
   börtönbe vetnek.  Királyok és  helytartók elé  hurcolnak az  én  nevemért,
   azért, hogy  tanúságot  tegyetek.  Véssétek hát  szívetekbe:  Ne  törjétek
   fejeteket előre, hogyan védekezzetek. Én olyan ékesszólást és bölcsességet
   adok majd  nektek,  hogy egyetlen  ellenfeletek  sem tud  ellenállni  vagy
   ellentmondani. Kiszolgáltatnak benneteket a szülők, testvérek, rokonok  és
   barátok, s némelyeket meg is ölnek.  Az én nevemért mindenki gyűlölni  fog
   titeket. De egyetlen  hajszál sem vész  el a fejetekről.  Állhatatossággal
   őrzitek meg lelketeket."

   Az evangéliumhoz kapcsolódó elmélkedés a következő oldalon olvasható:
   [1]Gondolatok
   Olvassátok, éljétek és hirdessétek az Evangéliumot!