[Evangelium] 2004-11-04

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Nov. 4., Cs, 05:10:02 CET

   2004. november 4. - Borromeo Szent Károly püspök

   Abban az időben vámosok és bűnösök jöttek Jézushoz, hogy hallgassák őt.  A
   farizeusok és az írástudók  zúgolódtak emiatt, és  azt mondták: "Ez  szóba
   áll a bűnösökkel és együtt étkezik velük."
   Jézus erre a következő példabeszédet mondta nekik: "Ha közületek valakinek
   száz  juha   van,   és   egy   elvész  belőlük,   nem   hagyja-e   ott   a
   kilencvenkilencet, s  nem  megy-e az  elveszett  juh után,  amíg  meg  nem
   találja? Ha megtalálta, örömében vállára veszi, hazasiet vele,  összehívja
   barátait és  szomszédait,  és azt  mondja  nekik: "Örüljetek  velem,  mert
   megtaláltam elveszett juhomat." Mondom nektek, éppen így nagyobb öröm lesz
   a mennyben egy megtérő bűnösön, mint kilencvenkilenc igazon, akinek  nincs
   szüksége megtérésre.
   Ha pedig egy asszonynak tíz drachmája  van, és elveszít egy drachmát,  nem
   gyújt-e világot, nem sepri-e ki a  házát, nem keresi-e gondosan, amíg  meg
   nem   találja?   És   ha   megtalálta,   összehívja   barátnőit   meg    a
   szomszédasszonyokat, és  azt mondja:  "Örüljetek velem,  mert  megtaláltam
   elveszett drachmámat."  Mondom  nektek, az  Isten  angyalai is  éppen  így
   örülnek majd egy megtérő bűnösnek."