[Evangelium] 2004-10-02

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Okt. 2., Szo, 05:10:02 CEST

   2004. október 2. - Szent Őrzőangyalok

   A hetvenkét  tanítvány, akiket  Jézus az  evangélium hirdetésére  küldött,
   nagy örömmel tért vissza. "Uram - mondták  Jézusnak -, a te nevedre még  a
   gonosz lelkek  is engedelmeskedtek  nekünk." Ő  így válaszolt:  "Láttam  a
   sátánt: mint a villám, úgy bukott le az égből. Hatalmat adtam nektek, hogy
   kígyókon  és  skorpiókon  járjatok,  hogy  minden  ellenséges  erőn   úrrá
   legyetek: Semmi sem fog ártani  nektek. Mindazonáltal ne annak  örüljetek,
   hogy a gonosz lelkek engedelmeskedtek nektek. Inkább annak örüljetek, hogy
   nevetek föl van  írva a mennyben."  Abban az órában  Jézus felujjongott  a
   Szentlélekben, és így imádkozott: "Magasztallak  téged, Atyám, ég és  föld
   Ura, mivel elrejtetted ezeket a bölcsek és az okosak elől, és feltártad az
   egyszerűeknek, így van ez, Atyám, mert így tetszett neked. Az Atya mindent
   átadott nekem. Senki más nem ismeri a Fiút, csak az Atya, és az Atyát  sem
   ismeri más, csak  a Fiú, és  az, akinek a  Fiú ki akarja  nyilatkoztatni."
   Jézus azután  tanítványaihoz fordult,  és így  szólt: "Boldog  az a  szem,
   amely látja, amit ti láttok. Mondom nektek: Sok próféta és király szerette
   volna látni, amit ti láttok, de nem látta; szerette volna hallani, amit ti
   hallotok, de nem hallotta."