[Evangelium] 2004-09-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Sze. 7., K, 05:10:02 CEST

   2004. szeptember 7. - Szent Márk, István és Menyhért áldozópapok, kassai
   vértanúk

   Ne féljetek azoktól, akik  a testet megölik, a  lelket azonban nem  tudják
   megölni! Inkább attól  féljetek, aki  a kárhozatba  vetve a  testet is,  a
   lelket is el  tudja pusztítani!  Ugye két  verebet adnak  egy filléren?  S
   Atyátok tudta nélkül egy sem esik le a földre. Nektek minden szál  hajatok
   számon tartják. Ne féljetek hát! Sokkal többet értek a verebeknél. Azokat,
   akik megvallanak  engem az  emberek előtt,  én is  megvallom majd  mennyei
   Atyám előtt.  De aki  megtagad  az emberek  előtt,  azt én  is  megtagadom
   mennyei Atyám előtt.

   2004. szeptember 7. - Kedd, Évközi 23. hét

   Jézus egyszer  fölment  egy  hegyre imádkozni.  Az  egész  éjszakát  Isten
   imádásában töltötte. Amikor megvirradt, odahívta magához tanítványait,  és
   kiválasztott közülük  tizenkettőt, s  apostoloknak nevezte  őket:  Simont,
   akit Péternek hívott,  testvérét, Andrást, Jakabot  és Jánost, Fülöpöt  és
   Bertalant, Mátét és Tamást, Alfeus  fiát, Jakabot és a Zélótának  nevezett
   Simont, aztán Júdást,  Jakab testvérét,  és a karióti  Júdást, aki  később
   árulója lett.
   Aztán lejött  velük  a  hegyről  és  egy  sík  terepen  megállt.  Rengeteg
   tanítvány sereglett oda hozzá, s hatalmas tömeg gyűlt köré egész Júdeából,
   Jeruzsálemből,  valamint  a  tíruszi  és  szidoni  tengermellékről,   hogy
   hallgassák, és meggyógyultak, akiket tisztátalan lelkek kínoztak. Az egész
   tömeg arra  törekedett,  hogy megérinthesse,  mert  erő áradt  belőle,  és
   mindenkit meggyógyított.