[Evangelium] 2004-09-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Sze. 3., P, 05:10:01 CEST

   2004. szeptember 3. - Nagy Szent Gergely pápa és egyháztanító

   Az utolsó vacsorán  versengés támadt  az apostolok  között, hogy  melyikük
   nagyobb. Erre Jézus azt mondta nekik: "A királyok uralkodnak a népeken,  s
   akiknek hatalom van a kezükben, jótevőknek hívatják magukat. Közöttetek ne
   így legyen.  A  legnagyobb legyen  olyan,  mintha a  legkisebb  volna,  az
   elöljáró pedig mintha szolga volna. Mert ki nagyobb, aki az asztalnál  ül,
   vagy aki felszolgál? Nyilván az, aki az asztalnál ül. Én mégis úgy  vagyok
   köztetek, mint aki szolgál.  Ti kitartottatok velem  megpróbáltatásaimban.
   Ezért nektek adom  az országot, mint  ahogy Atyám, nekem  adta, hogy  majd
   asztalomnál egyetek és  igyatok országomban, és  trónon ülve  ítélkezzetek
   Izrael tizenkét törzse fölött."

   2004. szeptember 3. - Péntek, Évközi 22. hét

   Egy alkalommal  a farizeusok  és írástudók  így szóltak  Jézushoz:  "János
   tanítványai böjtölnek és imádkoznak,  s ugyanígy a farizeusok  tanítványai
   is. A  tieid  ellenben esznek  és  isznak." Jézus  ezt  válaszolta  nekik:
   "Képesek volnátok  böjtre  fogni  a  násznépet,  amikor  még  vele  van  a
   vőlegény? Eljönnek  a  napok,  amikor elviszik  a  vőlegényt,  akkor  majd
   böjtölnek." Példabeszédet is mondott nekik: "Senki sem hasít ki új ruhából
   foltot ócska ruhára. Hisz  akkor az újat is  tönkretenné, s az ócskára  se
   illenék az új folt. Senki sem tölt  új bort régi tömlőkbe. Vagy ha  mégis,
   az új bor szétveti a tömlőket,  a bor kiömlik, a tömlők meg  tönkremennek.
   Az új bor  új tömlőbe való.  Aki óbort  iszik, nem kíván  újat inni,  mert
   hisz: Jobb az ó! - mondja."