[Evangelium] 2004-08-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Aug. 28., Szo, 05:10:02 CEST

   2004. augusztus 28. - Szombat, Évközi 21. hét

   Azokban a napokban Jézus a következő példabeszédet mondta  tanítványainak:
   Egy ember egyszer  idegenbe készült.  Összehívta szolgáit,  s rájuk  bízta
   vagyonát.  Az  egyiknek  öt  talentumot   adott,  a  másiknak  kettőt,   a
   harmadiknak csak  egyet,  kinek-kinek rátermettsége  szerint,  aztán  útra
   kelt. Aki öt talentumot kapott, menten elkezdett vele kereskedni, s  másik
   ötöt nyert  rajta.  Ugyanígy  az  is,  aki  kettőt  kapott,  másik  kettőt
   szerzett. Aki egyet kapott, elment, ásott egy gödröt, és elrejtette urának
   pénzét. Hosszú idő elteltével megjött a szolgák ura, és számadást tartott.
   Jött, aki öt talentumot kapott, és felmutatta a másik öt talentumot: Uram,
   öt talentumot  adtál,  nézd, másik  ötöt  nyertem  rajta. -  Jól  van,  te
   hűséges, derék szolga - mondta neki ura. - Minthogy a kevésben hű  voltál,
   sokat bízok rád:  menj be  urad örömébe! Jött  az is,  aki két  talentumot
   kapott, s  így  szólt: Uram,  két  talentumot adtál,  nézd,  másik  kettőt
   szereztem. -  Jól van,  te  hűséges, derék  szolga.  Mivel a  kevésben  hű
   voltál, sokat bízok rád: menj be urad örömébe! Végül jött az is, aki  csak
   egy talentumot kapott.  Ez így  beszélt: Uram, tudtam,  hogy kemény  ember
   vagy. Aratsz,  ahol nem  vetettél, és  gyűjtesz, ahol  nem szórtál.  Ezért
   félelmemben mentem, elástam a földbe talentumodat. Itt van, ami a tiéd.  -
   Te mihaszna,  lusta szolga!  - kiáltott  rá  ura. -  Tudtad, hogy  ott  is
   aratok, ahol nem vetettem, s ott is gyűjtök, ahol nem szórtam. Oda kellett
   volna adnod  pénzemet a  pénzváltóknak,  hogy megjövet  kamatostul  kaptam
   volna vissza. Vegyétek el tőle a talentumot, és adjátok oda annak,  akinek
   tíz talentuma van! Mert  annak, akinek van, még  adnak, hogy bőven  legyen
   neki; akinek meg nincs, attól még  amije van is, elveszik. Ezt a  mihaszna
   szolgát pedig vessétek ki a külső sötétségre! Ott sírás és  fogcsikorgatás
   lesz.